Tuesday, March 27, 2007

Nu har paketet med Kiehl's nattkräm äntligen hämtats ut, och dessutom har det shoppats lite idag!

Idag har jag äntligen lämnat in min hemtenta, och det var så skönt att bli av med den! Så idag firade jag med att hämta ut ett sött litet paket från Strawberrynet som innehöll nattkrämen från Kiehl's som jag investerat i! ;) Det blir alltså premiär för den ikväll, och det ska bli jättespännande att testa den, eftersom jag varit nyfiken på den länge! =D


Det söta paketet

Kiehl's - Creme D' Elegance Repairateur ( Superb Tissue Repairateur Creme )

Det blev dessutom lite shopping på hemvägen idag! Därför att jag behövde ett nytt hudlotion (och att fira att man är klar med en stor hemtenta med shopping är ju alltid fabulous! ;)), för att jag har gjort slut på det suberba lotionet från L'oreal redan (dumma 200 ml förpackningar, räcker ju ingenstans!). Bra hudlotion som det från L'oreal och det från Netrogena använder jag upp snabbt, eftersom jag smörjer in mig efter vajrje dusch! ;) Härligt att ha stött på de två pärlorna i djungeln av hudlotion, efter en lång misslyckad bodylotion jakt med ihärdigt prövande av både riktigt dyra och billiga lotions.


Dagens Shopping

Idag var jag ju förstås sugen på att prova något nytt, och det blev en 400 ml Eucerin - Hudlotion, för att jag har vart nyfiken på den förut. Den har nämligen gett mig väldigt mjuk och fin hy, och framförallt återfuktat riktigt ordentligt de gånger jag har testat på Apoteket, så nu slog jag till! Dessutom köpte jag den för den stora förpackningen, så denna kanske räcker lite längre i alla fall!

Sedan passade jag också på att kolla in Body Shops dusholja SPA Wisdom som ni härliga läsare har tipsat om, men det var endast en 150 ml flaska, och priset på 215 kronor kändes lite för brutalt för mig, eftersom jag använder rätt mycket duscholja när jag duschar, och det går åt ganska fort (även om den kändes rättså dryg när jag kände på den i affären, så kändes det ändå väldigt lite för en produkt som man använer vid varje dusch! ;)) Lumene - Body Aktiva Time To Relax - Shower and Bath Oil såg också inbjudande ut, och var en hundring billigare, och innehöll dessutom 200 ml i alla fall, så det fick bli den där här gången!

11 comments:

Anonymous said...

Kiehl´s ser så underbart snyggt ut, klassiska burkar.. jag vill haaa!! om det inte vore så dyrt förstås.

Anonymous said...

Oj, vad roligt med krämen. Du måste säga hur den fungerar. :)

Sabine said...

Spännande! Skriv recensioner på produkterna sen! =)

Rouge said...

Ellen: Ja, väldigt klassiska fina burkar! ;) Den här krämen var inte så farligt dyr dock; inte dyrare än en apoteketnattkräm, fick tag i den till specialpris på strawberrynet! =D Kostade 154, 50! =D

Mia: Hihi, ja! Ska bli jättekul att prova nu ikväll, och visst ska jag göra det! =D

Sabine: Ja, verkligen! =D Yes, of course! =D

Anonymous said...

Är det bara jag som missat eller har du inte skrivit någon recension på loreals fuktkräm?
puss puss söt! //Linda

Anonymous said...

Åh, perfekt där med tipset på kroppslotion, precis vad jag funderat på nu i dagarna! Är sugen på att investera i en inför sommaren nämligen! Kanske provar någon av dem o tipsade om, dom verkar prisvärda! Du har inget tips på någon kroppspeeling? Funderar på en från biotherm, är det något som du provat?

Rouge said...

Linda: Hihi, nej har inte recenserat än, men recension kommer naturligtvis! =D pusspuss sweetie! =D

Annie: Hihi, varsågod! =D Ja, gör det, jag tycker verkligen att de är riktigt prisvärda! Finns ingen dyrare som är bättre dessutom, enligt vad jag har provat hittills! Jo, jag fullkomligt älskar YSL;s total fitness ultra-smoothing exfoliating gel! =D Den är sååå snäll mot min torra känsliga hy, men så effektiv, och jag blir helt otroligt len av den, och huden får supersnygg lyster! Den är en stor favorit hos mig, och rekomenderas varmt! =D Många peelingar är alldeles för grova för mig och gör att huden blir röd irriterad och torr nämligen, men den här är perfekt! =D

Ivana said...

Man ska alltid unna sig något fint efter man har gjort en tenta! Eller uppgift, eller bara gått till skolan. Det räcker! :)

Anonymous said...

Hoppas det gick bra med tentan:)

Rouge said...

Ivana: hihi, ja det tycker jag! ;) Lite belöning efter hårt arbete liksom! =D Haha, ja det är inte så dumt det heller! ;)

S: Tack så mycket! Tror det gick bra! ;) =D Skönt att jag överlevde den tentan också! =D

Malin said...

Hur verkar Kiehls-krämen så här långt? Funderar på att beställa en.:)