Sunday, February 11, 2007

Jakten på det perfekta bodylotionet!

Yes, ständigt söker jag efter det perfekta bodylotionet, och jag har testat en hel del; både dyra och billiga (hudlotion från Apoteket, Dove, La Prairie, Lancôme, YSL och så vidare). Men alla har varit långt under förväntan. Antigen är de för vattninga och återfuktar alldeles för lite, så att man fortfarande är torr efter man smörjt in sig. Eller så är de jättefeta, krämiga och kladdiga, och tar många många timmar på sig att sjunka in. Därefter är man fortfarande förvånansvärt torr! Så irriterande...

Well, Q10 Oliv Kroppslotion är det senaste jag har spanat in. Det kändes väldigt krämigt, skönt och återfuktande, men ja frågan är om det är tillräckligt återfuktande. Får känna på det någon gång till innan jag slår till.

Den här jakten gör att jag nu är alldeles för gnällig för mitt eget bästa, eftersom alla lotions verkar hata mig! ;) Så tröttsamt att man går och känner på hur många lotions som helst i affärerna, men aldrig hittar någon som verkar skilja sig från de man har prövat tidigare. Och man får fortsätta ha torr, och jobbig hud. Så trött på detta alltså! :P

7 comments:

Miamaia said...

Jeg er lotion-freak med ultratørr hud, og jeg hater klebrige lotioner. Mine favoritter er Jason Aloe Vera bodylotion (helsekost), Vichy Lipidiose 2 (apotek), og L'Oreal Nutrilift og Nutri Therapy (overalt). Disse hjelper virkelig, og trekker raskt inn.

Anonymous said...

Hej muppi! en i min klass hade den oliv handkräm men hon sa att den inte återfuktade bra alls. Tur att du inte köpte bodylotionet :D puss Linda

Rouge said...

Prinsesse Vil Ikke: Åh, tack så jättemycket för de tipsen! =D Jag kan aldrig få nog av bodylotiontips alltså! =D Dessa låter ju jättebra också! =D Super! =D

Linda: Hey sweetie! ;) Ojdå! Ja tur att jag inte köpte den då alltså! Torris som jag är! ;) pusspuss!

Anonymous said...

Prova HTH Lotion (Hjälper Torr Hud) finns bla. på Apoteket

Rouge said...

Anna: Har redan provat den (finns recension på den bland mina recensioner), och den passade inte mig alls så det var synd.. Den blev alldeles klistrig på min hy, och klistrigheten försvann inte förrän nästa dusch...=/ Men jag vet att den funkar bra för många andra, så det var tråkigt att den inte funkade så bra på mig också...

Anonymous said...

Helooo. Tänkte bara tipsa om att du provar någon bodylotion som du hittar i hälsokosten. Där är det oftast andra oljebaser än i vanliga bodylotions. Det är därför många tycker att de inte hjälper - för att de lägger sig utanpå huden som en hinna istället för att gå in. Resultatet blir att du är lika torr om inte torrare än innan. Jag vet att det kommer en ny hudvårdsserie som heter Rapsodine till hälsokosten snart. Där är ekologisk rapsolja från Österlen huvudingrediens :) Jag skall prova den när den kommer iaf!

Rouge said...

Lalisen: Hello! ;) Är medveten om att många krämer innehåller en massa dåliga ingredienser som gör att man smörjer, och blir bara torrare och torrare.. Så är noga med att kolla ingredienserna innan jag köper krämer åså! =)(Har faktiskt hittat en riktig pärla som det kommer recension på idag också! ;))

Men jag har aldrig provat något från hälsokosten faktiskt, så det var ju ett jättebra tips! =D Tack så mycket för tipsandet! =D Den där Rapsodine serien låter intressant också! ;)