Saturday, February 10, 2007

Isadora - Eye Shadow Quartet: ögonskugga överallt?

För något år sedan ägde jag en Isadorapalett, och jag har för mig att nyanserna var kaffeinspirerade, och att de kallade den just den paletten "Cappucino". Men jag är verkligen inte säker på att den hette så. :P Fina nyanser var det dock, men ögonskuggan var tyvärr helt hopplös. Så det slutade med att den åkte i soptunnan, och det var synd för nyanserna fina.

Problemet med dessa skuggor var att de tycktes vara benägna att flyga iväg och lägga sig överallt, vilket gjorde att hela ansiktet såg ut som att det var täckt av glittrig ögonskugga inom fem minuter, och därmed var också hela makeupen förstörd.

Naturligtvis använde jag primer, foundation och löspuder. Och lade extra löspuder under ögonen och ner mot kinderna, medan jag applicerade skuggorna så att nedfall under appliceringen lätt kunde borstas bort då man var klar. Detta gjorde man, men inom fem minuter hade ögonskuggan lagt sig överallt, och ju längre tiden gick desto mer ögonskugga hade man över hela ansiktet.

Så jag undrar om det är någon som vet hur man får dessa skuggor att faktiskt sitta kvar på ögonlocken, istället för allt lägga sig över hela ansiktet? Är det möjligt liksom? Bra för mig att veta om jag skulle hitta någon mer Isadorapalett med så fina färger igen. ;)

8 comments:

Anonymous said...

Tyvärr har jag inget tips, men jag känner inte heller igen problemet. Ja, den har en förmåga att lägga sig under ögonen medan man applicerar men annars tycker jag att den är helt okej.

Rouge said...

Oki ;) Bra att den funkar så bra för dig ju! =D När jag har den så flyger den bara iväg överallt, så himla typiskt!

Anonymous said...

Hey babe! Jag är sjuk :/ inte roligt men johan gör varm mjölk med honung åt mig! Tihih, har saknat honom så! Hoppas verkligen du får en lovely födelsedag ocg alla hjärtansdag! pusss Linda :D

Rouge said...

Hey sötis! Nee, stackare där!! Aaaw så mysigt då! =D Åh, jag förstår verkligen det! Tack sweetie, du får ju ha det så bra nu också, och krya på dig! =) pusspuss Linda! =D

Anonymous said...

Har du testat med Lumenes eye-primer?

Rouge said...

Fru Hjelm: Nepp, det har jag inte gjort ;) Har inte haft behov av det, eftersom mina skuggor från Chanel och Laura Mercier sitter som berget hela dagen! ;)

Men tack så mycket för att du påminde mig om den, jättebra att veta att den finns om man hittar nån fin Isadoraskugga eller så! =D

Malin said...

Jag har haft precis samma problem med IsaDoras skuggor! Jag "löste" det genom att fukta penseln innan applicering, det band liksom ihop kornen så att de inte flög iväg lika mycket. Testa om det funkar för dig.:)

Rouge said...

Malin: Tack så jättemycket för det tipset! ;) Fuktar man penseln så brukar hållbarheten öka, men det är ju så lätt att glömma bort! ;)

Så bra att det hindrar kornen i Isadoraskuggorna från att flyga iväg också! =D Ska definitivt testa detta om jag hittar någon pärla från Isadora! =D