Thursday, February 8, 2007

Nytt Härligt Läppbalsam Inhandlat!

Efter några dagars användande av det fruktansvärda Muradläppbalsamet, och sedan en läppbalsampaus på två dagar var mina läppar i enormt dåligt skick. Därför spanades det på Clarins - Color Quench Lip Balm så fort det fanns tid idag, och jag föll för den härliga nyansen nr 11, och den otroligt mjuka och härliga konsistensen direkt. Efter jag hade köpt det öppnade jag förpackningen direkt, och applicerade det på mina jättetorra och flagande läppar. Det riktigt läkte mina stackars läppar, och ni kan inte ana hur skönt det kändes för mina läppar var riktigt obehagliga innan! Och genast blev de mjuka och smidiga igen, verkligen helt otroligt härlig konsistens. Nyansen (som är röd men ganska transparent) framhävde också mina röda läppar jättefint! Helt perfekt läppbalsam som är precis som jag vill ha det! Fabulous.

Det skall dock tilläggas att jag kollade in lite andra nyanser, och vissa innehöll tex blått glitter och det var verkligen inte snyggt. Och en del andra nyanser tycktes ha mycket väldigt mycket glitter i sig också dessutom, något som jag inte anser vara speciellt fördelaktigt hos ett läppbalsam. Nyansen jag valde har endast lite diskret glitter som inte är störande på något sätt.

4 comments:

Anonymous said...

Jag får nog allt kolla in den nyansen. Den ser fin ut!

Rouge said...

Mia: ja, gör du det! ;) Verkligen jättefräsch och fruktig färg! ;)

Anonymous said...

Gillar också mitt Clarinsgloss (nr 17)! Eftersom läpparna lätt blir lite torra just nu så har jag alltid ett colour quench och ett Estee Lauder high gloss med mej i väskan!

Rouge said...

Nyans: Vad kul!De är ju verkligen super såhär i vinterkylan! =D Nummer 17 är också jättefin ju! ;) Det låter helt perfekt! =D