Saturday, February 17, 2007

Recension: Neutrogena Comfort Balm: Soft Moisturizing Cream

Jag har nu provat detta lotion från Neutrogena ett par gånger nu, och känner att det är dags för ett utlåtande: Själva krämen är vit, krämig, mjuk och silkig i konsistensen. Den är alltså inte sådär fet och jättetjock, som man kanske kan tro när man ser förpackningen. Ofta är ju krämer förpackade på detta sätt rejäla och riktigt tjocka i konsistensen.
Den är också lätt att smörja in, och absolut inte svårarbetad. Den sjunker in snabbt, och lämnar ingen tjock klibbig hinna! Då jag har använt den, har jag klätt på mig ganska snabbt efter insmörjningen, och då kan man ana att lite silkig kräm på huden. Men denna sjunker in snabbt, och lämnar huden supermjuk och silkig, och det blir absolut inte den där fruktansvärda känslan av äcklig klibbig hinna under kläderna som dröjer sig kvar i timmar! Detta är dessutom den kräm som har sjunkit in snabbast av alla jag har provat, och är definitivt den behagligaste under kläderna direkt efter insmörjning.

Detta är alltså en mycket behaglig kräm, och helt perfekt för mig som avskyr krämer som lämnar en tjock, fet hinna som tar jättelång på sig att försvinna. Krämens konsistens känns också verkligen så lyxig, eftersom den är så mjuk och silkig. Och resultatet blir precis sådant också, suuupermjukt, lyxigt och silkigt. Så himla härligt, och min hud är mjukare än den någonsin har varit tidigare!

Hehe, själva för packningen känns ju inte speciellt lyxig dock. Men det spelar ingen som helst roll, eftersom innehållet är himmelskt och den endast kostar 65 kronor på Kicks. Definitivt ett solklart budgetfynt, och naturligtvis blir det toppbetyg på denna kräm! Kikade in på makeupalley nyligen också, och där hade den visst också fått toppbetyg. Så jag är visst inte ensam om att tycka om denna kräm! ;)

Betyg:

R R R R R

5 comments:

Anonymous said...

Hmm.. den här kanske man ska prova ist. Nu när min Nivea Soft är slut. Du och jag verkar ju ha rätt lika smak när det gäller cremer =D

Rouge said...

S: Yes, det är ju alltid kul att prova nya saker! ;) Och den här krämen är ju super för det priset; så mjuk och silkig! =D Ja, det verkar ju så! =D

Anonymous said...

Hey babe! :D Jag letade faktiskt efter en recension av denna krämen härpå din blogg igår :D
Ses till veckan kanske? pusss

Rouge said...

Hihi, hey sweetie! =D Jasså du! ;) Så bra att jag publicerade den idag då! =D Ja visst, efter onsdag dock! har ju tentan då, uschusch! >_<

Anonymous said...

Jag letade just efter nån bra hudkräm, och tack vare den här recensionen så bestämde jag mig för att köpa just denna, så tack ska du ha! :D Håller med om att förpackningen inte är så lyxig men att det inte spelar nån roll, för den är så behaglig och jag älskar den ändåå ^^