Sunday, February 18, 2007

Kvällsmacka och nattkrämshopping!

Yes, nu har jag inhandlat en riktigt rejäl monsternattkräm från Dermalogica. Fabulous! Köpte den förstås mycket billigare på lookfantastic. Det behövdes efter den dåliga apotekskrämen som knappt återfuktade någonting, utan bara lade sig utanpå.

Dermalogica - Super Rich Repair



Deliver immediate benefits to chronically dry, dehydrated and prematurely-aging skin with this super-concentrated, heavy-weight cream. Powerful peptides stimulate collagen production while an acid-free renewal complex smoothes fine lines for dramatically improved elasticity and tone. Ultra-emollient Shea Butter and Oil of Evening Primrose replenish skin with maximum hydration, relieving dryness and reinforcing skin’s natural defensive barrier. Antioxidant Soy Flavonoids shield against the extreme environmental elements that can accelerate the visible signs of aging. Contains no artificial fragrance or color.

How it works:

-Hyaluronic Acid provides the instant hydration dry skin craves.

-Shea Butter and Oil of Evening Primrose reinforce skin’s natural protective barrier.

-Palmitoyl Tetrapeptide-3 and Palmitoyl Oligopeptide stimulate collagen production and improve elasticity and tone.

-An acid-free smoothing complex smoothes fine lines without irritation.

-Active Soy Isoflavonoids defend against environmental assaults that can accelerate the visible signs of aging.


Hehe, och oj vilket hudvårdsnörderi det har blivit nu på senaste tiden, men jag skyller på den kalla årstiden och det faktum att alla mina hudvårdsprodukter kände för att ta slut samtidigt! ;) Men nu är det mer än hög tid att sova, speciellt eftersom man ska upp tidigt imorrn! ;)

8 comments:

Anonymous said...

Hujedamej, du gör så att jag också får ha-begär!! :)

Rouge said...

Mia: Hihi, ojdå! ;) Tja, jag är verkligen hooked på dermalogicagrejerna så det smittar väl av sig då antar jag! ;) Min hy har blivit avsevärt mycket bättre med dermalogicaprodukterna också; så leeen och återfuktad, klar och fin! =D Så blir det ett så jättefint underlag för sminket också ju! ;)

Anonymous said...

Jag har just hittat din blogg och tycker den är väldigt bra och inspirerande!!
Många bra tips!!
En sak jag undrar dock: Visar du inga bilder på dig själv där man ser hur din make-up ser ut på? Kanske gör du det nån stans, men jag har ju inte hunnit kolla igenom bloggen ännu:)

Rouge said...

Linnéa: Åh, jättekul att du gillar bloggen! =D Väldigt kul att höra att du uppskattar den så mycket! ;)

Hihi, det är faktiskt så illa att jag inte äger någon egen kamera, inte ens mobilkamera! :O Så det har inte blivit några bilder hittils i min ca 2 månader gamla blogg! ;)

Men jag ska inom kort införskaffa en ny mobil (med kamera), och en vettig digitalkamera också! För min egen skull förstås eftersom jag inte har någon, men naturligtvis kommer jag använda den i bloggen också då! För jag tycker precis som du att bilder på makeupen är definitivt något som fattats på min blogg, och som jag gärna vill lägga till! ;)

Anonymous said...

Ja, Dermalogica e BÄST! Recension är ett måste=D Själv väntar jag på löning så att jag också kan få beställa en massa roligt nytt fr Dermalogica.

Rouge said...

Ja, verkligen! =D Naturligtvis blir det en recension på denna nattkräm! =D Sedan planerar jag att göra ett inlägg där jag recenserar allt i Dermalogica Dry Skin Kitet också! Har bara fuktmasken kvar att testa, sen kommer den! =D

Anonymous said...

Vad bra!:) Som sagt, man får en annan bild av grejerna då:) Och om igen, tack för en bra blogg!
Den hamnar bland favoriterna!

Rouge said...

Linnéa: Ja, det gör man allt! =) Hihi, varsågod! ;) Tycker ju det är jättekul att skriva den! Så det är verkligen roligt att du uppskattar den! =D Åh på favoriterna också, det var inte dåligt! ;)