Tuesday, March 27, 2007

Utmaning: Skönhetsrutiner!

Make It Up utmanar alla skönhetsbloggare, och alla andra som känner för det också, att lista sina dagliga skönhetsrutiner, och naturligtvis hakar jag på denna utmaning! =D

MORGONRUTIN:

Duschcreme: Nivea - Shower Oil, fast den tog precis slut så det får bli Lumene - Body Aktiva Time To Relax: Shower and Bath Oil (precis inhandlat, så jag ska testa vid nästa dusch! =D)

Ansiktstvätt: Dermalogica – Essential Cleansing Solution

Ögoncreme: Dermalogica – Intensive Moisture Balance (ej ögonkräm utan det är en dagkräm som fungerar grymt som ögonkräm; sååå återfuktande, och funkar super mot torrhetslinjerna! Fukten gör att man ser piggare ut också! ;)

Ansiktsvatten: Laura Mercier – Perfecting Water: Rich

Deodorant: Nivea någonting, den som inte ska ge fula deofläckar på kläderna, och det gör den inte heller! Funkar super!

Fuktbooster: Dermalogica – Skin Hydrating Booster

Bodylotion: L'oreal - Nutri Therapy Rich Body Cream (grymt bra och enormt återfuktande, men väldigt lättabsorberat lotion!), detta är ju dock nästan slut, och jag ska strax testa Eucerin - Oparfymerat Hudlotion! =D

Parfym: Laura Biagiotti – Laura eller Armani – Mania

Ansiktscreme: Dermalogica – Intensive Moisture Balance (bästa fukt/dagkrämen någonsin! Återfuktar helt otroligt utan att vara kladdig, och gör att makeupen lägger sig sååå fint!)

Foundation: Helena Rubinstein – Spectacular Make Up

Puder: Chanel – Poudre Universelle Libre

Ögonfransböjare: Någon random från Åhlens ;)

Mascara: Helena Rubinstein – Lash Queen, eller Dior – Dior Show

Kajal: Chanel – Le Crayon Yeux

Solpuder: Too Faced – Caribbean in a Compact

Rouge: Chanel – Irréelle Blush (nyansen be-bop)

Tandkräm: Någon random från Colgate som sagt! ;)

Läppglans: Chanel – Lèvres Scintillantes (nyansen Imaginaire)

KVÄLLSRUTIN:

Ansiktstvätt: Dermalogica – Essential Cleansing Solution

Ögoncreme: Dermalogica – Intensive Moisture Balance (se morgonrutinen)

Ansiktsvatten: Laura Mercier – Perfecting Water: Rich

Ansiktscreme: Kiehl's - Creme D' Elegance Repairateur ( Superb Tissue Repairateur Creme )

Tandkräm: Någon random från Colgate som sagt! ;)

Munvatten: Använder ej. Anväder dock någon tandtråd från Jordan.

4 comments:

Anonymous said...

Tihi, Inte konstigt att M tycker du tar så långt tid på dig på toa ;D

Anonymous said...

Tänk vad hemskt om man skulle hamna på en öde ö utan alla dessa härliga produkter! Jag är inte mig själv utan mitt läppglans och alla mina andra skönhetsprylar!!!:-)

Rouge said...

Linda: Haha! =D Nepps! ;) Men hey, det är ju så kul att sminka sig och smörja in sig i härliga hudvårdsprodukter! =D

Anonymous: Hihi, ja! ;) Inte jag heller! ;) Inte alls lika kul utan alla härliga produkter och vackra nyanser! =D

Anonymous said...

jag är hudterapeut och vill bara upplysa om att intensive moisture balance som ögonkräm är på tok för kraftig att ha som ögonkräm. snart kommer milierna och då kommer du förstå vad jag menar.