Saturday, August 25, 2007

Premiärshopping på Satine!

Japp, nu har jag brutit mitt enformiga shoppande lite, och äntligen provat på att shoppa lite på Satine. LipGloss Bitch tipsade nämligen om att det var fraktfritt under augusti, så då passade jag på att noga spana in sortimentet förstås! ;)

Och jag jag hittade något mycket trevligt: en Crease Brush från Japonesque för det ringa priset av 135 kronor. Kollade därefter efter upp recensioner av deras borstar på Makeupalley, och fann ganska många. Borstarna hade fått mycket bra kritik; högkvalité till ett mycket bra pris!

Jag har ju dessutom varit på jakt efter en bra crease brush hur länge som helst, men inte kunnat bestämma mig för vilken jag ska köpa. Men då jag såg borsten från Japonesque hos Satine till så bra pris, och dessutom fraktfritt så var jag tvungen att slå till på en gång! =D


Japonesque - Crease Brush




....en riktig snygging i sminksamlingen


Och den har nu anlänt, men jag har jobbat sent ikväll så den får testas imorrn. Ska bli spännande! Den ser väldigt fin och lyxig ut, och känns helt magnifik och alldeles underbart len! Dessutom ser formen helt perfekt ut! Längtar så efter att få prova den!

Så himla skönt att äntligen ha köpt en ordentlig crease brush, för det är så besvärligt att hålla på att försöka få ögonskuggan fint applicerat i globlinjen med dåliga skumgummi applikatorer, och en halvbra gammal ögonskugga borste. Så appliceringen med denna nya borste kommer att bli mycket smidigare, och framför allt snabbare och snyggare! ;) Fablous alltså!

11 comments:

Malin said...

Ah! Jag har tittat på den senaste veckan och funderat på om jag ska klicka hem den, om du nu säger att den är fin så kan jag nästan inte hålla mig...:P

Rouge said...

Malin: Hehe, förstår det! ;) Prövade den för första gången idag, och den var helt underbar! Alldeles loveley! Vill bara ha meeeer borstar från Japonesque nu efter att ha provat denna fantastiska borste! =D

Malin said...

Undrar om man nånsin kommer bli mätt på smink och pryttlar till sminket.;)

Jag köpte en sån där silvertub med flera olika penslar från Japonesque för ett par veckor sen och är helt hooked. Måste ha dem i vanlig size nu.:P

Rouge said...

Malin: Haha, det kommer man aldrig bli! ;) Dock så försöker jag numera att vara något försiktig med att köpa på mig för många prylar när jag ändå är i farten, för det är så lätt att man samlar på sig högar med oanvända grejer, när man egentligen inte behöver speciellt mycket för att skapa stor variation på makeupen! ;)

Men ja, det är ju verkligen inte alltid detta fungerar för mig heller, ibland bara måste man ju ha en sån, och ja en såån behöver jag nog ocksåå! osvosv haha! =D

Åh hhehe, en sådan söt tub funderade jag också på att slänga i beställningen! Men så blev det bara en crease brush, eftersom jag inte hade testat märket tidigare!

Kanske blir en sådan tub för moi nu, eller helt enkelt en large fluff brush och en medium fluff brush, får se vad det blir! Men jag ska investera i ett par borstar till från Japonesque för deras borstar är ju så grymt bra!

Anonymous said...

Den borsten är superbra! Köpte en förra året och den håller verkligen måttet! Får hoppas att du gillar den lika mycket som jag...

Rouge said...

Rocketqueen: Jaha, nice, ja den är verkligen ett grymt bra köp! Ja, jag älskar den hur mycket som helst, och skulle aldrig vilja vara utan den nu! ;)

Anonymous said...

En sådan form på borsten är kanon tycker jag. Har en liknande från Mac.

Rouge said...

Mia: Ja verkligen, gör ju appliceringen så himla smidig, och resultatet blir så snyggt! =D

Anonymous said...

Läste din blogg och kunde inte låta bli att köpa borsten. Har varit dålig på att uppdatera min sminkning senaste åren då jag knappt har haft tid. Fått två barn under två års tid.
Kan bara säga att borsten är bara så j-a bra!!! Suverän. Köpte också mascaran Fast Lash men den var helt uttorkad . Hoppas att få svar från Satine idag. Har du testat den mascaran?

Tack för inspirationen som fick mig att ta tag i sminklådan.

Anonymous said...

Måste bara tillägga att jag fått svar från Satine.se och mascaran ska vara vitluddig inuti då det är små fibrer som man ska måla på dom yttersta franstipparna. :-)

Rouge said...

Linda G: Vad roligt! =D Oj förstår det, inte lätt då inte! =)

Ja jag tycker den är helt fantastiskt bra, den gör det så otroligt lätt att använda mörkare skuggor i globlinjen åså, några lätta svep med penseln och man har perfekt resultat! =D Jäkligt bra pris för eb borste av sådan enormt bra kvalité! =D Använder den varje dag! ;)

Varsågod, jätteroligt att du inspireras av bloggen! =D

Nope, har inte testat den mascaran än iaf hihi! ;) Kör med kära favoritmascaran YSL - Volume Effet Faux Cils nu! ;)