Wednesday, August 22, 2007

Vardagsmakeup à la moi!

Här kommer ett litet exempel på vardagsmakeup som jag brukar en helt vanlig dag! Enkelt och naturligt är det jag kör med till vardags!



Dagens Makeup


Naturligt markerade ögon brukar jag satsa på: ljus skugga på hela ögonlocket och ända upp till ögonbrynen, och en mörkare längs halva globlinjen och i yttre ögonvrån för att markera ögonen naturligt. Därefter har jag applicerat lite mörkbrun, nästan svart kajal längs övre fransraden för att ge ögat ännu mer definition. Sedan avslutar jag med svart mascara. Superenkel makeup som gör stor skillnad, och framförallt piggar upp ögonen på morgonkvisten! ;)






Ögonmakeupen


14 comments:

emmy said...

gud alltså, du har fantastiskt vackra ögon!

Rouge said...

Emmy: Hihi, tack så jättemycket! ;)

Anonymous said...

Riktigt fint! Enkelt är bäst!

Rouge said...

Mia: Tack så mycket! Japp, speciellt till vardags! ;)

Anonymous said...

meeeh, nu saknar jag ju min muppi ännu mer ju :/ kan du inte bli färdig med den där tentan snart :O ;) hoppas det går bra idag :D Jätte sötig make :)
ses på söndag babe. puss puss
//L

Rouge said...

L: Aaaw sötnos då! ;) Saknar dig massor också! Haha tack, den är klar nu i alla fall! Tack så mycket darling! Ja det gör vi, blir myspys det! pusspus! ;)

Malin said...

Näe! Måste du se ut som en drömprinsessa och få oss andra att känna oss som unkna Shrekisar? *grrr* ;)

Rouge said...

Malin: Oj, drömprinssa, det var gulligt sagt av dig! ;) Tycker själv att jag ser ganska alldaglig ut hehe!

peachgirl said...

Snyggt! Vad använder du för produkter och färger?

Rouge said...

Till ögonmakeupen så är det följande:

Ögonskuggor: Chanel - Les 4 Ombres - Spices (en palett med mycket lättanvända naturliga färger som framförallt passar bra till vardags), och då jag gjorde denna makeupen så använde jag den ljusaste skuggan över hela ögonlocket och upp till ögonbrynen, och därefter så använde jag den mörkaste skuggan i globlinjen och i yttre ögonvrån.

Eyeliner: Dior - Eyeliner Waterproof (kajalpenna) - Intensive Brown - som eyeliner längs övre fransraden.

Mascara: Dior - Dior Show Mascara i svart! ;)

----

Rouge: Min trotjänare Chanel - Irréelle Blush - Bebop för att få härlig rosig färg på kinderna!

---

Bas: (först fuktkräm), sedan Helena Rubinsteins - Magic Concealer - 01 för att täcka ringarna under ögonen, rödheter på näsvingarna, och runt läpparna för att ljusa upp och framhäva dem. Därefter använder jag MAC - Studio Fix som founation!

---

Ögonbryn: YSL - Eye Brow Duo, för att ge ögonbrynen lätt färg och för att fixera dem så de håller sig på plats!

---

Läppar: Försvarets Hudsalva för att mjuka upp läpparna, och därefter ett transparent rosa gloss (toppglosset alltså) från Max Factors longlasting läppstift Colur and Gloss!

Sådärja, jag tror det var alla produkterna! ;)

peachgirl said...

Tack för svar! Här ska antecknas! :)

Anonymous said...

Åh gudans vad fint, så brukar jag också sminka mig! :D Produkterna du använder är ju värsta lyxiga, önskar att jag också hade såna märkes :D PS. Din blogg är hur bra som helst, jag älskar den!

Rouge said...

Anonymous: Tack så jättemycket! ;) Hehe, det låter finfint det!

Hehe, jepp, kan inte motstå lyxigt smink serru! ;) Men sedan försöker jag också satsa på kvalitét istället för kvantitet, hellre ett fåtal dyra riktigt bra produkter, än många många billiga halvkassa! ;) Detta garanterar förstås inte att dyra produkter alltid är bättre men ofta är det tyvärr så; det är i alla fall erfarenheten jag har fått genom åren! =)

Jättekul att du gillar bloggen så mycket, man blir ju alldeles smickrad! ;)

Anonymous said...

Oj vad snyggt! den här bloggen gillar jag verkligen. Tittade på din kategori ögonmakeup och såg att vi gillar samma färger mycket :)
Din hy ser ju helt fantastisk ut!