Sunday, August 26, 2007

Äntligen registrerad på PRET-ty!

Japp, nu har jag äntligen checkat in PRE-ty ordentligt, och förstås registrerat mig! Haha, känns som jag är den sista i beautybloggarvärlden att göra det ju! :O Men ja, jag har jobbat för mycket som vanligt och vart väldigt lat då jag väl har vart hemma så då har jag inte engagerat mig, mycket illa! Men nu är det äntligen gjort, och jag tycker att det är ett härligt initiativ som Helena och Katarina har tagit.


De skriver bland annat:

"Med PRET-ty.se har vi stora planer, och i fas ett börjar vi bland annat med att lansera ett nätverk för beautybloggare - inga kläder, inga skor och inga dyra väskor från Marc Jacobs. Bara skönhet, smink och det som vi tycker gör livet lite mer njutbart. Nätverket är till för att ge varandra tips, hålla lågan brinnande, och kanske till och med fungera som hjälpande hand vid perioder av, den för alla bloggare fruktade, bloggtorkan.

PRET-ty.se kommer även att fungera som en nättidning för sminkgalningar. Varför? Därför att vi tycker att det är en stor brist på skönhetsfokus i traditionella modemagasin, och kom snabbt fram till att bästa sättet att råda bot på detta är att skapa ett nätmagasin med totalt skönhetsfokus.

Framöver kommer flera spännande funktioner att läggas till PRET-ty.se, dels för att öka interaktiviteten men även för att sträva mot att PRET-ty.se blir sidan man söker sig till för att hitta länkar till de skönaste beautybloggarna, läsa nyheter från skönhetsindustrin och få tips på säsongens måsten."


Man kan ju inte annat än att hålla med. Det är aaaaaalldeles för lite beauty i traditionella modemagasin, och det är jättetråkigt tycker jag, och det säkert därför jag aldrig köper några tidningar, moha! Köper dock skönhetsmagasinet Allure ibland, men ja det är ju den enda skönhetstidningen som är tillgänglig här hemma!

Och det är ju därför PRET-ty är så bra, för vi behöver ju verkligen ett skönhetsmagasin på internet, och ett nätverk för oss skönhetsbloggare! Vi sminknördar måste ju ha något att läsa! ;) Speciellt när den hemska bloggtorkan drabbar oss! :O

4 comments:

Anonymous said...

Eller hur, det är så kul! :) Tror att det kommer att komma massor med spännande funktioner framöver...

Rouge said...

Rocketqueen: Indeed! =D Så himla bra för oss sminknördar!

Anonymous said...

bloggtorkan? hah! det är ju som att säga att skor en dag kommer bli ute.

Rouge said...

Chelsea: Haha lol! ;)