Sunday, May 13, 2007

Utmanad - bästa respektive sämsta skönhets/sminkköp!

Make It Up som brukar komma med massor av roliga utmaningar kommer nu med dennna utmaning:

"Den här gången vill jag veta ert bästa respektive sämsta skönhets/smink-inköpt någonsin. Gärna med motivering också".

Givetvis hakar jag på, och här kommer mitt bidrag ;):


Det bästa köpet någonsin

Bästa: Lika svårt är det att välja som vanligt, menmen det måste göras. Bästa sminkköpet någonsin är Laura Mercier - Tinted Moisturizer, därför att den helt enkelt är obeskrivligt bra. Den täcker allt som behövs täckas och ger verkligen flawless hy, liksom hur är det möjligt att en tonad dagkräm kan täcka så bra, vara så skön och naturlig och kännas som ingenting på huden. Blev helt överväldigad av resultatet, för man förväntar sig ju inte en så fruktansvärt bra och naturlig täckning från en fuktkräm som innehåller lite färg i ens egen hudton. ;)

Denna tonade dagkräm jämnar dessutom ut hudtonen bättre en många foundations, och täcker mina rödheter/rodnader (eller hur man ska beskriva) helt perfekt.

Naturligtvis har jag recenserat denna produkt, och recensionen finns att läsa här.


Det sämsta köpet någonsin


Sämsta: Är ett mycket enkelt val; den horribla, fruktansvärda Murad - Energizing Pomegranate Lip Therapy SPF 15. Jag använde denna produkt under några dagar i vintras, och ja den höll ju på att ta död på mina läppar. Den torkade ut dem för varje gång jag applicerade den, och gjorde så att läpparna började flaga nått fruktansvärt. Den åkte förstås illa kvickt i papperskorgen och jag panikköpte Clarins - Colour Quench Lip Balm som räddade mina läppar redan vid första appliceringen! ;)

Denna domedagsprodukt har också recenserats, och recensionen kan läsas här.

No comments: