Monday, May 14, 2007

Krämpuder?

Krämpuder har jag aldrig provat faktiskt, framförallt för att jag har fördomen om att krämpuder som en tjock gegga som man täcker över hela ansiktet med. Och på grund av att den är så tjock i konsistensen så ser den verkligen ut som ett tjockt lager med makeup på ansiktet: alltså det ser ut som om man har försökt täcka, eller liksom försökt måla över hela ansiktet och därmed dödat allt vad lyster och fräschör heter.

Sedan är det väl också för att jag har hört att det är aningen svårpplicerat (antagligen på grund av att det är en tjockflytande kraftig och pudrig kräm), och att det inte ska vara speciellt lämpligt för torr hy på grund av pudrigheten (om det nu är ett ord =P) vilket gör krämen något torr.

Och hey man är ju löspudernörd också, jag menar det finns ju inget bättre än ett riktigt grymt löspuder, så då blir det ju att man undviker krämpuder och sådant! ;)

Well, men jag kanske har helt fel om allt detta, det är ju bara fördomar hehe! ;) För det skulle ju vara skönt och smidigt med ett krämpuder då man är riktigt lat på morgonen! ;)


Chanel -Double Perfection Crème Poudre

4 comments:

Miamaia said...

Men illustrasjonen viser ikke et krempudder, men en pudrete foundation? Krempudder er for meg kompakt/i boks, og strykes på med en liten svamp. Kanskje ikke det beste for tørr hud, men i smååå mengder kan det bli fint. Jeg har kompakt mineralfoundation fra gloMinerals, og tørr hud, men denne funker bra hvis jeg bruker kost til påføring.

Men en kompaktfoundation erstatter ikke pudder, selv om mange bruker det i tillegg til vanlig foundation, noe som garantert gir en kakete look.

Rouge said...

Prinsesse Vil Ikke: Jaha jag trodde det var samma sak ungefär fast inte i en kompakt/dosa, utan på tub! ;) Som Chanels Crème Poudre på bilden! ;) Men ja jag har väl blandat ihop det lite då! ;)

Oki, det låter ju bra det! ;)

Hehe, precis, det var det jag tänkte! ;)

Anonymous said...

Shiseidos tanning compact är ett bra exempel på ett riktigt fräscht krämpuder som bara jämnar ut aningens och får huden att stråla!

Rouge said...

Nyans: Oho, så fint! =D Nu blir man ju lite sugen hehe! ;) Tack för tipset! =D