Wednesday, April 25, 2007

Recension: Laura Mercier - Tinted Moisturizer

Jag har använt denna produkt nu i cirka en vecka, och jag måste säga på en gång att den verkligen är helt fantastisk! Detta därför att den är så otroligt lätt och skön (den känns inte känns nästan överhuvudtaget inte i ansiktet), men lyckas ändå täcka min rödblossighet helt otroligt bra. Att den skulle täcka så sanslöst bra hade jag verkligen inte förväntat mig! Ansiktet blir dessutom mjukt och fint, och får en riktigt snygg lyster och finish, så man ser riktigt fräsch ut, och man blir inte blank i ansiktet av den under dagen.

Den håller dessutom jättebra från morgon till kväll! =D Utöver det så luktar den jättegott, är oerhört snabb och lättapplicerad, och jag behöver inte använda speciellt mycket av den för att täcka hela ansiktet.

Det ska nog tilläggas att jag använder fuktkräm/dagkräm under min tinted moisturizer, eftersom jag har torr hy. Men har man inte så torr hy så kanske det fungerar att endast använda denna produkt.

Den är så otroligt bra att jag skulle kunna använda den istället för foundation året om! :O Jag misstänker också att denna produkt är årets allra bästa köp, för den är verkligen en ny storfavorit hos mig! =D Dock kan det nog tyckas att den är dyr (450 kronor), men det anser inte jag, för att den är verkligen, verkligen värd sitt pris, eftersom det är en sådan överväldigande bra produkt! Även förpackningen är bra; en smidig och snygg tub, enkelt, elegant och hygiensk. Dessutom har den spf 20, vilket är bra nu när sommaren kommer! ;)

Denna produkt är alltså HELT PERFEKT, och jag kan bara inte hitta några fel på den! =D Jag är sååå nöjd! Fabulous.

9 comments:

Anonymous said...

Jag håller med dig till hundra procent!!!

Anonymous said...

hihi,. gott, jag vill också ha! Din blogg är inte bra för min plånbok ;P
Puuss puss

Rouge said...

Mia: Hihi, ja den är helt fantastisk verkligen! =D

Golden: Hihi, förstår det! ;) Haha, sötis då! ;) pusspuss darling! =D

Anonymous said...

Åh, nu blev jag också sugen, men jag måste nog hålla mig lite med tanke på allt annat jag behövre just nu :(

Rouge said...

Make It Up: Det förstår jag allt, den är riktigt super ju! =)

Japp, mycket prioritering får man göra när det gäller shopping alltså! >_<

Anonymous said...

Vilken nyans har du valt?

Rouge said...

Ulrika: Den ljusaste; porcelain heter den! =)Passar bra eftersom jag har väldigt ljus hy! ;)

Anonymous said...

Jag har ljus hud, men blir ganska röd, så jag tänkte ta fawn, men är rädd att den är för mörk... det är inte lätt att välja =o)

Rouge said...

Ulrika: Förstår, har samma problem =) Tja, mörkare nyanser tar inte bort rödheten bättre, utan det är ju kvaliten på produkten (vilken är riktigt superb på denna produkt) som avgör hur bra den täcker rödheter. Köp aldrig foundationnyanser som är för mörka eller som du överhuvudtaget är osäker på om de verkligen matchar din hudton, för det blir aldrig bra! =)

För mörka nyanser gör ju att det ser smutsigt och ofräscht ut, och så blir det en ful mörk kontrast mot halsen eftersom ansiktets nyans inte matchar halsens nyans, tja kort sagt, det ser inte klokt ut! ;)Ser väldigt påmålat ut dessutom =)

Och tar man en för ljus nyans så ser man ut som ett spöke osv, och det är ju ingen hit heller! ;)

Så det är alltid bra att be om prover om man är osäker, innan man investerar i en foundation. Du kan också prova lite vid käklinjen, och kanske tona lite ner mot halsen, och framförallt kolla hur det ser ut i dagsljus, så att du verkligen kan vara säker på att du köper rätt nyans! =)

Men jag vet, det är jättesvårt och petigt med nyanser, så svårt att hitta sådana där exakta nyanser som verkligen matchar ens hudton! =)