Thursday, April 5, 2007

Shopping som gjordes häromdagen!

Yes, häromdagen så blev det ett par mycket trevliga inköp! Hehe, och som vanligt skedde inköpen i samband med ett fikamaraton med Foxy! ;) Först blev det en nattkräm från Lumene, som jag bara inte kunde låta bli att köpa, på grund av att jag hade sprungit på den någon vecka tidigare efter lite random krämprovning, och då fastnat för den för att den gjorde mina ganska händer helt obeskrivligt mjuka och fina, och verkade ha den perfekta monsterkrämkonsistensen (lol, vilket ord det blev, jättelångt och jätteknäppt =P), alltså riktigt kompakt och tjockt, men ändå krämig och mjuk, väääldigt mjuk. =D Och den verkade vara överkomligt kladdig. Så tja, det gick inte att motstå den längre! Sedan så köpte jag den också för att jag inte direkt är nöjd med den nattkrämen från Kiehl's och nattkrämen från Dermalogica. Priset var inte heller jättehögt; 140 kronor fick jag betala för den! ;)

Shoppingen

Därefter köpte jag ett hudlotion (jäklar vad hudlotion jag har köpt den senaste tiden, men hey de går åt fort!), men tja detta köpte jag för att alltid ha ett hudlotion tillgängligt hos pojkvännen. ;) Eftersom jag alltid smörjer in mig efter jag har duschat så är det lika bra att ha det här, så man slipper släpa det med sig! ;) Eftersom jag älskar L'oreal - Nutri Therapy Rich Cream, så passade jag på att prova L'oreal - Nutri Soft, för att alla deras hudlotion i den serien har verkat vara super då jag har provat dem på handen. Dessutom kostade den endast 50 kronor, istället för 75 som de andra i serien.


Lumene - Tender Drops - Soothing Night Cream

Lumene - Tender Drops - Soothing Night Cream: är det alltså som jag har köpt, och efter att ha tittat närmare på den efter det random krämprovandet så insåg jag att det här verkar ju vara den perfekta nattkrämen för mig också enligt beskrivningen ;). Och den lyder såhär:

"Lugnande nattkräm för känslig hy som lätt blir röd. En fylligt mjuk nattkräm som lugnar och vårdar känslig hy. Krämen som innehåller bio-calming complex lindrar den stramande känslan och gör huden mjuk och elastisk. De nogrannt utvalda ingredienserna stärker huden och dess känsliga kapillärer, samt förhindrar fukten att försvinna ur huden. Regelbunden användning minskar rodnad. Oparfymerad och innehåller inga färgämnen. Dermatologiskt testad. Applicera på rengjord hud på kvällen."

Hallå hur perfekt låter inte detta för min torra något känsliga hy, som tenderar att bli lite rödblossig! =D Efter två användingar är kan jag i alla fall säga att den är helt fabulous! =D Rödblossigheten lugnar sig, och min hy är löjligt mjuk och fin när jag vaknar! =D Sedan tycker jag huden dessutom håller sig ännu lite finare under dagen! Hurra! =D


L'oreal - Nutri Soft

L'oreal - Nutri Soft:
Har jag endast testat på händerna, hehe provade att ha den som handkräm innan jag gick och la mig bara för att jag ville testa den. Att ha den som kroppslotion kommer jag nog testa ikväll, så det kanske kommer en liten update! ;) Men då jag använde den på händerna så blev dem häääärligt mjuka, så det verka lovande! =D På förpackningen så står det "velvety soft body lotion", och det stämmer faktiskt! ;)

Update: Nu har jag provat att smörja in hela kroppen med denna produkt, och det här lotionet var också (har ju som sagt provat L'oreal - Nutri Therapy Rich Cream förut, som också är super!) ett riktigt toppenlotion från L'oreal! =D Det gick in fort (bara att vänta ett par minuter, och sen klä på sig =D), luktade gott och gav härligt sammetslen hy. Woho! Dessutom var den väldigt lättapplicerad, och går alltså snabbt att smörja in sig i! Att den endast kostade 50 kronor är ju toppen också! =D

8 comments:

Anonymous said...

Låter som en bra budgetshopping :D
Jag har jättetorr och känslig hud, som lätt blir röd så den där krämen låter perfekt!

Rouge said...

Ellen: Ja, det var det verkligen! Är jättenöjd! =D Ja, det kan den nog definitivt vara för dig! =D

Ivana said...

Jag ska nog också inhandla den nattkrämen men jag har lite frågor till dig som också verkar ha torr hud som jag. Jag har letat & letat som en galning & skulle gärna vilja ha dina bästa tips på hudvård för torrhud. Jag läste lite om dermalogica som du har skivit om men undrar om du har fler bra tips. Och sedan undrar jag också om du tycker att produkterna som du använder för torr hud är bra på att rengöra också. Ibland har jag upptäckt att diverse produkter för torr hud inte alltid rengör utan mest återfuktar & jag vill att dom ska göra allt :)

Hoppas du har några vettiga tips till mig :)

Rouge said...

Nice! ;)

Vad gäller rengöring så har jag inte själv haft det problemet, att de inte rengör ordentligt, utan mest är återfuktande. Har dock läst om det bland annat i recensioner för Essential Cleansing Solution, men jag håller inte med om det! Därför att den rengör mitt ansikte skonsamt med effektivt ;) Men det är ju olika för olika människor, så det är ju svårt att säga hur det skulle bli för dig om du använde den! ^^ Men det kan ju vara bra att känna till att de åsikterna finns om min favorit Essential Cleansing Solution =)

Ett bra ansiktsvatten är ju alltid skönt att ha för att göra ansiktet lite extra rent och fräscht! Laura Mercier - Perfecting Water Rich är ett rätt bra ansiktsvatten, som inte verkar torka ut huden, men ändå göra lite extra rent! Mitt LM ansiktsvatten har dock precis tagit slut, så jag får gå på jakt efter ett nytt och jag tror inte det blir samma för jag är sugen på något nytt helt enkelt, så¨ansiktsvattenstips kanske kommer på bloggen snart! ;)

Dermalogica har ju någon produkt som heter PreCleanse som ska ta bort allt allt allt, som man använder innan den vanliga rengöringen, och den verkar vara rätt skonsam, så det kanske är något för dig? ;) Är själv lite sugen på att pröva, även om det inte är något som jag behöver direkt ;)

Sedan så brukar inte jag tvätta ansiktet med rengöringskräm på morgonen innan jag lägger makeupen, utan jag brukar bara svepa en bomullstuss med ansiktsvatten över ansiktet så jag får en liten uppfräschning, eftersom huden faktiskt är så återfuktad och ren efter kvällens rengöring, så tycker jag att det är onödigt att tvätta bort nattkrämens välgörande egenskaper! =) Ansiktsvatten på bomullstuss räcker enligt moi! ;)

Sedan riktigt bra ansiktsmasker är ju fantastiskt för torr hy! Som tex Chanels Masque Déstressant Hydratation, lugnar och återfuktar till tusen! Älskar den! ;) Sedan rengör ju masker ordentligt också, och jag föredrar att avlägsna masker med skonsamt ansiktsvatten istället för vatten, eftersom man då får mer fukt!

Peelingen Chanel - Gommage Microperlé Hydratation är också riktigt effektiv, men samtidigt mjukgörande! Mitt ansikte blir fantastiskt fräscht och fint av denna, och porerna blir rengjorde på djupet, och man blir sååå leeen! ;) Men man ska inte heller peela ansiktets för ofta om man har torr hy, utan en till två gånger i veckan är lagom, så man inte sliter på sin redan torra hy! =)

Skippa gärna produkter med parfym och alkohol också eftersom det är uttorkande, men ja det vet du säkert redan! ;)

Sedan att göra alla hudvårdsrutiner fascistiskt regelbundet ger ju ett fantastiskt resultat! ;) Så att vara nogrann och rengöra och återfukta varje dag, peela och göra masker regelbundet är nog mitt bästa tips... Ett rätt självklart tips, men det är ju så det är!! ;) Inte bra när man är laaat dock hehehe! ;) Och trött på kvällen osv! ;)

Så tja detta var mina tips, har bloggat om en hel del av produkterna jag nämnt nu, så det kanske har blivit lite upprepande!;) Men det är de bästa tipsen jag har, och det är ju därför jag har bloggat om dem för att dela med mig ;) Hoppas att de har varit till någon nytta i alla fall, och hoppas du hittar pärlor i produktdjungeln! ;) Är ju själv alltid ute efter de perfekta produkterna! ;) Just nu känner jag mig dock mycket njöd med min hudvårds och makeupsamling! ;) Men att gallra ut dessa pärlor har tagit lång lång tid, men det är ju så det är! ;)

Anonymous said...

hehe,. det låter härligt sweetie! funderar själv på lumene nattkrämen faktiskt :) men först måste jag ha en ny fuktcreme funderar lite på nivea beauty booster day creme.. har du hört något om den? puss pusss

Rouge said...

Foxy: Hihi, ja verkligen! =D Ah nice! =D Hum, neeh! Har ingen aning om hur den kan tänkas vara! :O puss´puss! ;)

Ivana said...

Åh tack så mycket för dina superbra & utförliga tips, ska helt klart kolla upp dessa produkter :)

Rouge said...

Ivana: Varsågod! Kul att kunna hjälpa till! Hudvårdsdjungeln är ju oändlig, minst sagt! ;) Lycka till med hudvårdsletandet! :D