Friday, March 30, 2007

Fråga om nattkrämen från Kiehl's!

Fick en fråga från Malin i kommentarerna, och inlägget var ganska långt ner så jag tyckte det var bättre att publicera svaret som ett inlägg så att hon, och andra som kanske undrar inte missar mitt svar ;) Frågan löd: Hur verkar Kiehls-krämen så här långt? Funderar på att beställa en.:)

Ja, det jag var ute efter var en riktigt fet, brutalt återfuktande kräm, en riktig monsterkräm alltså som verkligen fixar till ens trötta glåmiga fuktfattiga ansikte ordentligt medan man sover ;) Som är uthärdligt kladdig (har nån från laura mercier "for very dry and dehydrated skin" och den gör verkligen mirakel, men den går nästan inte att använda för det tar år innen den går in i huden, och den klibbar fast sig i kuddarna, den har dock gått in på morgonen, men den gör huden fuktmättad och fin i flera dagar efter man har använt den)

Första gången jag använde kiehl's krämen så tyckte jag att den återfuktade ytligt endast och det var inte speciellt imponerande. Däremot återfuktade den bättre andra gången. Ytskiktet av huden blir väldigt lent i alla fall. Har använt den två gånger bara, så det är svårt att säga så här tidigt, men det verkar som den återfuktar bättre för var dag som går...Men ja, den återfuktade inte lika mycket som jag hade hoppats. Så vi får se vad framtiden bär med sig! ;) Ska fortsätta med den i alla fall =)

Något som jag däremot blev imponerad av var att den nästan eliminerade rödblossigheten i mitt ansikte, och det är super! Men återfuktningen är inte tillräcklig enligt mig, som var ute efter en monsterkräm! ;) Fast den kanske är det efter mer användning? En utförlig recension kommer i alla fall senare!

Men är man ute efter en något lättare kräm som gör huden lite len sådär så är den helt okej... Inte till fet och kombinerad hy dock, för att konsistensen och utseendet är, som nån på makeupalley uttryckte det, som "whipped butter", och färgen är gul! Och den kan kännas lite flottig, men går in rätt snabbt ;)

3 comments:

Ivana said...

Det där krämen verkar som skapt för min törstiga hud! :)

Anonymous said...

Å, tack snälla för ditt utförliga svar!:D
Ska fundera lite på om jag ska köpa den då, är också ute efter en monsterkräm.:)

Rouge said...

Ivana: Så bra! =D Kanske är något att investera i för dig då! ;)

Malin: Varsågod! ;) Alright! Annars så stötte jag på en nattkräm som verkade riktigt bra som monsterkräm häromdagen, det var Lumenes nattkräm för känslig hy, så där har du ett till tips att kolla in! =D