Wednesday, April 4, 2007

Recensionsspecial: Dermalogicaprodukter!

Ja, nu är det sannerligen mer än hög tid för en riktig Dermalogicarecensionsspecial (vilket långt ord det blev =P). Ska recensera alla produkter som jag har testat, förutom Intensive Moisture Mask, därför att det bara inte har blivit av, och det är speciellt på grund av att jag inte har testat den som jag skjutit upp recensionen, därför att jag från början ville recensera hela kitet. Men här är alltså de produkter som ska recenseras: alla produkter förutom Intensive Moisture Mask i Dry Skin - Startkit, Skin Hydrating Booster, och Super Rich Repair.


Dermalogica - Dry Skin Kit

Dermalogica - Dry Skin Kit innefattar:

• Essential Cleansing Solution 60ml
• Multi-Active Toner 60ml
• Gentle Cream Exfoliant 10ml
• Intensive Moisture Balance 22ml
• Soothing Eye make-Up Remover (prov)
• Intensive Moisture masque (prov) (ej testad)

Essential Cleansing Solution: Detta är en riktigt härlig rengöringskräm (för riktigt torr hy!) som är helt oemotståndligt mjuk och trevlig i konsistensen. Den är också ger också huden massor av fukt medan man tvättar, och lämnar ansiktet mjukt och fint, inget torrt obehagligt stramande alltså. Detta är den enda rengöringskrämen jag har testat som verkligen lyckas att göra detta på riktigt! Den rengör också effektivt, och lugnar huden efter en lång dag. Jag kommer inte att byta ut den här krämen i första taget eftersom jag verkligen älskar den otroligt sköna mjuka konsistensen som krämen har, och att den rengör så fint, och verkligen lämnar huden mjuk och härlig. Den är helt perfekt för min torra hy, och uppfyller alla mina krav, och naturligtvis blir det högsta betyg på denna underbara produkt.

Betyg: R R R R R

Multi-Active Toner: En fuktgivande toner för snabb uppfräschning ska detta alltså vara, och det är det. Och den uppfyller detta, man sprayar på och ansiktet blir snabbt återfuktat. Väldigt bra produkt som håller vad den lovar. Doften är dock inte den trevligaste, därför att den luktar plastigt på ett otrevligt sätt. Det är dock ingen överväldigande doft, men ändå aningen störande. Betyget blir därför 4 av 5.

Betyg: R R R R R

Gentle Cream Exfoliant: Den här peelingmasken applicerar man och väntar sedan tio minuter, och huden ska alltså bli betydligt lenare och döda hudceller ska vara avlägsnade. Tja, resultatet för mig var inte speciellt slående; min hy blev lite lenare, men några döda hudceller avlägsnades knappast utan ansiktet var precis som innan. En peeling ska ju avlägsna döda hudceller och göra ansiktet slätt, supermjukt och fint, verkligen rengöra ansiktet på djupet och därmed tillföra massor med lyster, ja enligt mig då. Den här peelingmasken gjorde inen av dessa saker. Betyget blir därför lågt.

Betyg: R R R R R

Intensive Moisture Balance: Den här ansiktskrämen (för riktigt torr hy!) är helt fantastisk kort sagt, och det är det bästa min hy någonsin har stött på. Hygieniskt förpackad i en tub är den också. Själva krämen är härligt mjuk och trevlig i konsistensen inte fet och läskig på något sett. Den är också lättapplicerad och går snabbt in i huden; jag brukar vänta en minut innan jag applicerar min foundation (eller primer om jag har det innan foundationen). Den här krämen återfuktar riktigt intensivt, trots att den inte känns det fet alls. Sedan håller sig hyn perfekt resten av dagen. Den håller huden supermjuk, fin, och perfekt återfuktad även då min hy har blivit utsatt för iskall snö som har blåsit rakt i ansiktet på mig!

Dessutom så skapar den ett grymt bra underlag för foundation (eller puderrouge, eller löspuder eller vad man kan tänkas använda för stunden osvosv) , den får tex min foundation att fästa så enormt snyggt (den bara lägger sig jättefint!), och håller den och resten av basen på plats jättefint hela dagen! Detta är helt enkelt den perfekta dagkrämen för mig, och jag har inget intresse alls av att byta ut den! Älskar den verkligen! Betyget blir naturligtvis högt; den får 10 av 5 mögliga! Ja du läste rätt, för den är helt fantastisk! Bästa hudvårdsprodukten jag någonsin provat i alla kategorier!

Betyg: R R R R R R R R R R (10 av 5 möjliga!!!)

Soothing Eye Make-Up Remover: Väldigt effektiv ögonmakeupremover som avlägsnade makeupen jättesnabbt och effektivt. Den var dock aningen uttorkande, och det är ju ingen hit för ögonområdet för någon, och speciellt inte för mig som har torr hy. Detta drar förstås ner betyget, men klart godkänd är denna remover!

Betyg: R R R R R

Skin Hydrating Booster: Denna booster ska vara en riktig fuktexplosion, minimera fina linjer och ge huden lyster. Jag tycker att denna booster ger lite extra fukt, men inte mer än så. Det är också det enda den gör, och ordinarie pris på denna produkt är väl ganska brutalt högt, och jag köpte den dessutom billigare på Strawberrynet, men jag tycker priset på den här produkten är orimligt högt med tanke på hur lite den gör. Godkänd är den dock.

Betyg: R R R R R


Dermalogica - Skin Hydrating Booster

Super Rich Repair: Jag hoppades på att denna monsternattkräm skulle vara ännu bättre än Intensive Moisture Balance, men det var den inte. Aningen underlig var den dock, för det kändes som den verkligen reparerade huden på djupet, men inte på ytan. Huden såg väldigt fräsch ut på morgonen, men när man väl kände på den så kändes det inte mjuk, men inte jättetorrt heller. Det hade alltså inte hänt speciellt mycket.

I vilket fall så är priset här hemma på 900 kronor helt hutlöst, dock betalade jag endast 500 för den, för att jag köpte den billigare i en webshop. Men jag tycker verkligen inte att den är värd 500 kronor heller. Den har dessutom en tråkig plastig doft som sticker lite i näsan. För att den tycktes reparera huden på djupet får 2 av 5 i betyg, men i övrigt är den inget att hänga i granen.

Betyg: R R R R R


Dermalogica - Super Rich Repair

12 comments:

Malin said...

Kul att läsa dina utförliga recensioner! Jag är själv en hängiven Dermalogica-användare men har inte hunnit ta mig igenom hela sortimentet än. Älskar Skin smoothing creme men nu fick du mig att fundera på att beställa en Intensive moisture balance istället. Tack!:)

Anonymous said...

Ja, men visst är dom bra Dermalogicas produkter!!! I LOVE!!!

Rouge said...

Malin: Vad kul att du uppskattade recensionerna! ;) Alright! ;) Tja, jag körde ju på ett sådant där startkit och då fick man ju prova ett helt gäng produkter och det var inte dumt det! ;)

Aha =) Ja, jag har hört att den ska vara en lättare kräm, medan intensive moisture balance är en lite tyngre kräm! =) intensive moisture balance är ju verkligen suberb för mig som har torr hy! ;)

S: Ja, riktigt härliga! Intensive Moisture Balance och Essential Cleansing Solution är riktiga pärlor speciellt! =D Älskar dom! ;)

Ivana said...

Hm.. vissa saker här ser ut att passa min torra hud, bäst att beställa ett litet kit & prova. Tack så mycket för dina superbra recensioner!

Miamaia said...

Skin Smoothing Creme har tykkere (tjockare) konsistens enn Intensive Moisture Balance, merkelig nok. Jeg har kjempetørr hud, og veksler mellom disse to, men lar meg stadig vekk friste av andre produkter, også. Ultracalming Cleanser er også kjempegod, bedre enn Essential-rensen, synes jeg. Når det gjelder fuktserum, er HydrAction Radical Serum fra Dior favoritten så langt. Til tørr hud burde du absolutt prøve Multivitamin Power Recovery Masque også. Lukter ille, men gjør underverker. Jeg tror jeg har prøvd alle Dermalogica-produkter som finnes siden jeg testet dem for første gang i 1998.

Anonymous said...

Hehe.. Finns det NÅGON som inte tänker köpa Intensive Moisture Balace efter den där recensionen?! Hur kan jag ha levt utan den hittills? Bra jobbat! Haha!

Anonymous said...

Fin recension darlin'!
Jag tror jag ska köpa mig intensive moisture balance, verkade väldigt bra det som jag fick prova från din tub och även essential cleansing solution tror jag skulle vara skoj att testa. Får nog ta och beställa det till sommaren när jag fått jobb,. om jag nu får det :O *hoppas hoppas* pusss

Rouge said...

Ivana: Ja, gör du det! ;)Väldigt kul att få prova ett helt kit med produkter ju, och så kan man hitta godbitar! ^^ Hihi, tack så mycket! =D Kul att de gillades! ;)

Prinsesse Vil Ikke: Aha oki! ;) Hade för mig att jag hade läst det lite varstans att skin smoothing cream var lättare! ;)Åh kanske ska prova ultracalming cleanser nästa gång då! ;) Bra tips, kanske det blir Dior nästa gång det är dags för nytt fuktserum! =D Ja, den masken har jag varit sugen på, men inte köpt än! Men den kommer jag säkert köpa någongång, för den verkar ju super! =D Oj, det var inte dåligt det! =D

Red Head:Hahaha! =D Tja, den har verkligen varit fantastisk den tiden jag har haft den! =D Haha tack! ;) Men jag verkar inte vara ensam om det, för i recensionerna på makeupalley har den fått väldigt högt betyg av väldigt många människor, om jag inte minns fel! ;)

Foxy: Tack Sweetie! =D Ja, det tycker jag du ska göra! ;) De är riktiga pärlor! =D ja hoppas! =D pusselipuss! =D

Anonymous said...

hoppas att du fortfarande är nöjd efter några månader med intensive moisture balance.. jag verkligen älskade den ansiktskrämen men efter några månader märkte jag att mina porer blivit betydligt större och började få pormaskar...

Rouge said...

Tia: Oj hjälp det lät ju verkligen inte bra! :O Har haft den sedan ibörjan av februari, och min hy har snarare blivit klarare med mindre porer, så tja vi får hoppas att det inte blir tvärtom sen ;)Är väldigt nöjd än så länge! ;)

Anonymous said...

Hmmm, jag som är en riktig torris kanske faktiskt borde investera i detta. 10 av 5 möjliga är ju så gott som en garanti att man inte blir besviken...

Anonymous said...

Ensure that you don't go ahead and take first supply thrown your way except when it's a doozy. Financing projects at this particular degree are almost always flexible. You just might work out various transaction ideas, interest rates, things, and also other choices. The initial offer is almost in no way your best option you can get so be sure to discover whatever you can demand. [url=http://www.x21w12w21.info]Ho7ii340k[/url]