Monday, April 23, 2007

Dagens Shopping!

Det blev visst en Lumene - Gentle Toner idag! ;) Därför att den kändes riktigt bra; uppfriskande men väldigt mild och mjukgörande! =D Köpte den också framför allt för att den INTE innehöll någon alkohol eller parfym, vilket är ingredienser som tenderar att irritera min hy.

Ansiktsvatten med alkohol ska man ju aldrig köpa (eftersom alkohol torkar ut massor i onödan, vilken hudtyp man än har), och om man har något känslig hy som jag har så kan man ju reagera på parfymen i vissa produkter.

Själv brukar jag inte reagera på ansiktsprodukter som är lätt parfymerade, men innehåller de mycket parfym blir jag lätt rödblossig. Så genom att köpa detta ansiktsvatten undviker jag ju båda dessa ingredienser! ;)

Lumene - Rejuvenating Toner som jag också funderade på innehöll däremot parfym, och det gör även Chanel - Activateur Tendre som jag också var sugen på, så därför blev de inte någon av dessa då Gentle Toner utan denna ingrediens fanns. ;)

Jag fick dessutom ett tips häromdagen av härliga bloggaren Beautybible Mario Badescu - Glycolic Acid Toner, men jag kände mig för mesig för att köpa den för att den är exfolierande, och produkter som verkar på ett exfolierande vis gillar inte min hy att utsättas för ofta (blir rödblossig och torr av det, och toner använder man ju dessutom dagligen. ;) Denna toner är dock för torr/känslig hy, men jag är ändå för mesig för att köpa den haha! ;) Så om ni behöver en toner och inte är lika mesig som mig så kanske detta kan vara ett bra altenativ! =D




Lumene - Gentle Toner
Pris: 85 kronor på Åhlens


Till kroppen spelar det dock ingen roll om jag använder parfymerade eller oparfymerade bodylotions för min hy verkar inte bli torr eller reagera på parfymen i de produkterna. =)

Och idag inhandlades ytterligare ett lotion från L'oréals bodylotionserie, och den här gången blev det de Nutrilift (jag vet, det var inte längesedan jag köpte bodylotion senast, men de tar slut snabbt som tusan, på grund av att jag smörjer in mig ordentligt efter varje dusch! ;)).

L'oréal har verkligen otroligt bra bodylotions till rimliga priser, och jag har tidigare testat NutriSoft och Nutri Therapy Rich Cream förut, och båda var fantastiskt bra! De är faktiskt de bästa på marknaden som jag har testat hittills, och jag kommer att göra ett inlägg där jag mer utförligt recenserar de L'orealbodylotions som jag har provat snart (efter att jag ordentligt har testat det lotionet jag har inhandlat nu förstås ;)).




L'oréal - Nutri Lift
Pris: 75 kronor på Åhlens


Tillsist sprang jag på L'orealshampoo- och balsam till specialpris, och jag tycker deras shampoo och balsam är bra budgetprodukter så jag passade på att slå till eftersom mitt shampoo och balsam nästan är helt slut. Perfekt! =D




L'oreal - Elvital - Antibreakage - Shampoo
Pris: 19 kronor på Cubus
L'oreal - Elvital - Antibreakage - Balsam
Pris: 19 kronor på Cubus

10 comments:

Anonymous said...

Åhh va kul me Shopping:)

Rouge said...

Make It Up: Hihihi, ja verkligen! =D Var ju i behov av ansiktsvatten och bodylotion, och så hade jag ju tur och sprang på shampoo och balsam till specialpris också, så det var inte dumt det! =D

Anonymous said...

hehe,. inte konstigt att det tog lång tid för dig att komma hem om du sprang runt och inhandlade alla dessa saker ;P //L

Rouge said...

L: Hahaha! =D Of course sweetie! =D Men det var allt trevligt att springa runt lite, och det ska bli kul att testa allt också! ;) pusspuss darling! ;)

Anonymous said...

NutriSoft är verkligen fantastiskt bra. Huden blir mjuk som sammet.

Rouge said...

Anonymous: Ja, helt otroligt att huden verkligen BLIR det! =D Nutrisoft är verkligen en storfavorit hos mig! ;)

Anonymous said...

Hej! :) Har du testat ansiktsvattnet än? Och isf vad tyckte du? Jag funderar på att köpa
ett helt kit med Lumene produkter i dagarna. Lumene Hydra drops Dagcreme, Lumene cleansing sensitive touch och det där ansiktsvattnet du hade köpt. Har inte testat någon hudvård från Lumene innan, så det ska bli intressant! :)

Rouge said...

Pyrah: Hej där! =) Så trevligt! ;) Ja, jag testade det igårkväll, och nu imorse. =)

Och igårkväll kväll så svepte jag en bomullspad med ansiktsvatten lätt över ansiktet, och då kändes det jättebra, tills jag svepte det över näsan, och då sved det till! :O Det såg dock inte rött och irriterat ut, men ändå! :O VHar ingen aning om hur det kunde bli så, men jag har en del små svarta porer på näsan (om du förstår vad jag menar), så det kanske var de som reagerade på ansiktsvattnet. Men ansiktet blev mjukt, fint och uppfräschat i alla fall! =D

Och nu imorse så var resultatet FANTASTISKT! :O För det första så tycktes det som mina små svarta porer på näsan hade krympt ner till ingenting! :O Helt chockerande bra! (inbillar jag mig liksom?! tror inte det i alla fall för det var verkligen enorm skillnad i porernas storlek om man jämför med kvällen innan, var ju inget kvar av dom i stort sett! :O) och några andra små plitor jag hade var det inte nått kvar av heller nästan! Dessutom hade ansiktet blivit otroligt klart, och fått en riktigt fin lyster och var jättemjukt förstås! =D

Då jag provade det på morgonen idag så sved det ingenting på näsan heller (som det gjorde kvällen innan) utan det fräschade upp och lämnade ansiktet mjukt och fint! =D Så jag är VÄLDIGT NÖJD hittills! =D

Anonymous said...

Åh, men det låter ju bra! Skönt att du är nöjd :) Det är jobbigt när man har känslig hud, endel produkter torkar ut alldeles för mycket. Man vill ju inte se ut som ett russin >_<
Tror att jag ska satsa på att köpa Lumene imorgon. Har iofs testat Dermalogica prover ikväll och blev förälskad direkt ;) Men vet inte riktigt vilka produkter som passar mig bäst så det får bli vid ett senare tillfälle.
Tack så mycket för svar! :)

Rouge said...

Pyrah: Japp! =D Ja, det är det verkligen, alkohol och parfym finns ju i så många produkter, så det får man verkligen se upp för, för det kan verkligen torka ut och irritera! :O

Hihi, det låter bra det! ;) Hoppas det kommer funka lika bra för dig! ;)

Åh, så trevligt, Dermalogica har en del riktiga pärlor alltså! =D Dock så tycker jag att de saknar ett ordentligt ansiktsvatten i serien, så det är därför jag kör med Lumenes, annars kanske jag hade haft ett ansiktsvatten från Dermalogica om det hade funnits! ;)

Varsågod! ;) Kul att kunna hjälpa till, och produktpratande är alltid trevligt ju! ;)