Saturday, March 17, 2007

Recension: Försvarets Hudsalva

Jag känner att jag måste bidra med mina åsikter om denna lilla klassiker. Så här kommer en liten recension alltså! ;)

Mina läppar var ganska torrspruckna när jag inhandlade Försvarets Hudsalva, och jag köpte det helt enkelt för att det är bra att ha ett transparent återfuktande, men inte så kladdigt läppbalsam hemma. Detta eftersom det ger bra med fukt på läpparna innan man applicerar läppstift eller färgat gloss o.s.v, vilket man behöver eftersom inga sådana produkter blir speciellt snygga eller får bra fäste på torra spruckna läppar.

Då jag provade den för första gången, så var den faktiskt inget vidare på att läka mina stackars läppar. (Något som däremot är super på att verkligen läka läpparna är däremot Clarins - Colour Quench Lip Balm). Men jag forsatte att använda det några gånger dagligen, och innan jag gick och la mig. Och efter en eller ett par dagar var mina läppar fint återfuktade igen, och sedan fortsatte jag att använda det på detta sätt. Resultatet av detta är väldigt bra, därför att mina läppar tycks hålla fukten riktigt bra, och aldrig torka ut, utan de håller sig fina jämt. De behåller sin fuktbalans eller vad man ska säga, och det är riktigt super!

Betyget blir fyra av fem, därför att den håller mina läppar så fina och gör så att de aldrig hinner torka ut. Men den höll inte alls måttet då det gällde att läka torrspruckna läppar omedelbart. Hade den gjort det så hade det definitivt blivit en självklar femma, men vid regelbunden daglig användning så är den ju som sagt super! Dessutom har den en trevlig och diskret doft av vanilj! ;)
Sedan tycker jag om att den är så okladdig, den bara lägger sig som ett nästan osynligt lager på läpparna och är inte det minsta kladdig. Detta gör den också perfekt att använda under läppstift och gloss.

Betyg:

R R R R R

5 comments:

Ivana said...

Tack för den recensionen! :)

Rouge said...

Ivana: Hihi, varsågod! ;) Måste ju lägga till mina åsikter om den här lilla klassikern hihi! ;)

Miamaia said...

Den ufargede versjonen av Color Quench lipbalm, som heter Moisture Replenishing Lip Balm er en sann venn i nøden. Den berget mine sprukne, tørre lepper over natten. Det eneste minuset er at den lukter ganske parfymert.

Anonymous said...

Vaniljdoften är nästan det bästa..

Rouge said...

Prinsesse Vil Ikke: Tack så jättemycket för för tipset! Tänkte själv köpa något transparent lip balm från Clarins först´(efter som mitt färgade lip balm från Clarins är helt enormt bra!), men det kändes inte så ekonomiskt just då, så det blev Försvarets Hudsalva istället! ;) Men jag kan tänka mig att det blir ett senare inköp för mig! ;)

Ellen: Ja, den är himla mysig! ;)