Friday, March 16, 2007

Det här med trender...

Ja, trender kan vara inspirerande, men det är absolut inget jag följer slaviskt. Jag tycker bättre om att köra på de nyanser jag gillar bäst, oavsett om det är trendigt eller inte.

Till exempel det här med gult nagellack; alltså det är verkligen inte så himla fruktansvärt snyggt. Faktiskt inte speciellt snyggt alls.

Därför känner jag mig inte direkt lockad av Blushs reklam för Essies gula nagellack: "Gult är helrätt i vår" och "Gult är inte fult, däremot är det gamla talesättet fullständigt passé. Lacka naglarna gula om du vill vara trendig! "

Oj, hjälp jag tror jag måste köpa det för annars är jag inte trendig, och det måste ju vara snyggt eftersom det är trendigt, INTE. =P Det spelar ingen roll om det är trendigt; det gör det fortfarande inte snyggt! Ja, enligt mig då. Fast i och för sig så ska man väl aldrig förneka att det kan göra sig bra på rätt person med rätt outfit till, men så är det ju med alla nyanser. Men själv känner jag verkligen inte något sug efter gult nagellack!

Metallictrenden gillar jag dock bättre, men jag tycker inte att metalliska lack i alla färger är så himla fruktansvärt snyggt. Ska de vara metalliska så ska de vara metalliska tycker jag då, som Essies Silver Bullions, eller Chanels Holografiska nagellack som är riktigt effektfullt. Andra "metalliska" färger som inte är metalliska själva är bara överflödiga tycker jag.

Så, jag är klar med mitt trendgnäll nu! ;)

8 comments:

Anonymous said...

babe,. när jag klickar på länken "effektfullt" så kommer jag till sessansblogg och sedan kommer det upp en ruta runtime error eller liknande och så stängs allting ner! :O skit skumt...
puss pusss

Ivana said...

Bra skrivet! Skulle aaaaldrig ha gult nagelack på mig

Rouge said...

Foxy: Ojdå, tja den funkar här i alla fall! Måste vara något skumt med din dator ju, eftersom det lät så när du beskrev felet idag när vi träffades! Himla konstigt alltså! pusspuss sweetie!

Ivana: Hehe, tack! ;) Ingen hit tycker jag alltså! Jag tycker trender är så tröttsamma ibland också, überfula saker hajpas nått helt otroligt osv :P

Sabine said...

Jag håller med dig! Vissa saker passar inte en och då ska man heller inte följa den treniden. Jag giller inte heller neon så då skippar jag det!

Anonymous said...

men så blev det för mig också, hela fönstret stängs ner..

Rouge said...

Sabine: Japp, precis! =) Och så behöver man ju inte bekymra sig över vad som är "rätt" just nu och sådant, åh hjälp vad gäller och så vidare. Så svårt är det ju inte, man vet ju vad man tycker är snyggt, och då ska man köra på det.

Sedan är det ju aldrig fel att hämta inspiration från trender, men jag tycker bara att de ofta känns så överdrivna och sönderhajpade (och ofta sanslöst smaklösa), och grejen att folk nojar sig över trender och vad som är "rätt" tycker jag också känns så överflödigt!

Anonymous: Bra att du sa till! =) Då vet vi att det inte är Foxy's dator som är allmänt konstig i alla fall! ;) För den verkar uppföra sig rätt konstigt ibland ;)

Vet inte riktigt vad jag ska göra åt problemet dock, eftersom jag själv inte får felmeddelande, och det att det verkar ju funka för de flesta (rätta mig om jag har fel)... Väldigt svårt att sätta fingret på vad det kan vara då...Men jag provar att publicera om det så får vi se om det kanske fungerar då! =)

Ivana said...

Trender må vara galna men jag undrar va tusan det är fel på människor som nappar på varenda grej? De kan inte ha alla hästar hemma...

Rouge said...

Ivana: Hehe, nepp! ;)