Wednesday, March 14, 2007

Hämtat Strawberrynetpaket med härliga Chanelprodukter idag!

Ja, nu har jag äntligen hämtat det paketet med Chanelprodukter som jag beställde för ett tag sedan. Hehe, det är alltså inte Strawberrynet som har varit sega med leveransen, utan det är jag som har varit seg med att hämta ut paketet! =D


Och här har vi härligheterna:


Inslaget med ett gulligt lila band som vanligt ;):


Och så här ser det ut när man öppnar paketet, mycket väl inpackat alltså:



Eftersom jag alltid väljer giftwrapping (för det sägs att det är större chans att slippa betala tullen på paketet så), så slår dom in produkterna i fint silverpapper:



Chanelprodukterna i sina eleganta förpackningar:



Och här är alltihop uppackat:

Chanel - Base Lumière (primern)
Chanel - Lumières Facettes - Lagons (ögonskuggorna)
Chanel- Le Crayon Yeux - Coffee Bean (kajalpennan)



Tillsist: närbilder på ögonskuggorna och kajalpennan:





Fabulous!

15 comments:

Anonymous said...

aahhh,. såå fint! Jätte fina färger på paletten! Kan du itne lägga upp en bild på din andra chanel palett okcså =D puss o kram

Rouge said...

Linda: Ja, dom är helt underbart vackra tycker jag :D Blir spännande att prova dom på sedan också! =D Har två Chanelpaletter ju, menar du den med lila nyanser eller? ;) pusspuss å kram sweetie! =D

Anonymous said...

Tihi, ja det är såklart att jag menar den med den lila nyansen ;D
hehe, den är lätt helt underbar ... looove it!

Rouge said...

Linda: Kollade runt lite, och jag hade visst redan lagt ut en liten bild på den på bloggen ;) Här: http://lemakeup.blogspot.com/2007/01/dagens-makeup_26.html

Ja, paletten stage lights, med alla de härliga lila nyanserna är verkligen hur fin som helst! =D

Ivana said...

Wow värsta lyxet! :)

Anonymous said...

Åh, vad roligt med paket!! Jag blir som barn när jag öppnar ett sminkpaket. :)

Rouge said...

Ivana: Haha, ja! ;) Chanelprodukter känns alltid så lyxiga! ;) Sedan är det ju inte dumt att man kan shoppa dem billigare på Strawberrynet också! ;)

Mia: Hihi, ja det är hur kul som helst! ;) Jag blir också sådan! ;)

Anonymous said...

Hur mycket kostade kalaset allt som allt? :)
Jättefina ögonskuggor!

Rouge said...

Ellen: Hehe, tja det är ju billigare än här hemma, men det blir ju en del ändå! ;)Men det är ju riktiga pärlor till produkter jag har investerat i! ;)

Primern kostade 266,50, skuggorna kostade 386, och kajalen kostade 179, sedan får man rabatt när man köper tre produkter samtidigt, och jag hade 41 kronor i rabatt. Sedan hade jag också 62,36 kronor i loyalty discount (man får en viss procent rabatt för varje gång man handlar där, och jag har 7,5 % nu), så totalt blev det 727 kronor.

Hehe, rättså mycket alltså, men hey, jag är ju en sminknörd, och jag lägger mycket mer pengar på smink än vad man borde göra hehe! ;)

Men det lönar sig verkligen att investera i kvalitét istället för kvantitet när det gäller smink, bättre att ha få och bra produkter, än att ha många halvdanna, som man slutar använda efter ett tag för att de inte håller måttet, ja och när man har samlat ihop ett helt gäng sådana produkter så kommer man upp i en hel del pengar också! ;) Faktiskt så har jag ganska lite smink för att vara en beautyjunkie! ;) Men det är mycket bättre än att ha massa skräp som ligger och dräller =)

Tack så mycket! Allihopa kommer bli perfekta vårskuggor att använda en och en! =D Jätteanvändbara och fina färger ja! ;)

Anonymous said...

Jag måste bara fråga. Du valde att det skulle vara en present. Slapp du tull på den då? Och annars.. hur mycket extra blir det?

Rouge said...

Andréa: Hehe, jag brukar ha vääääldigt otur med det, har bara sluppit undan ett par gånger.. Men ja, andra verkar ha mycket mer tur med det..

Men sedan är det ju superlätt att få tillbaka sina pengar, kolla detta inlägget, här står allt ;) http://lemakeup.blogspot.com/2007/01/strawberrynet-fr-man-betala-tull-och-r.html

Och själva tullen brukar ligga på 125-149, men beställer man tyngre eller många produkter så brukar det bli ungefär 260-290!

Anonymous said...

Jag är så gryymt avundsjuk. Ingen som har kreditkort eller nåt så jag kan inte beställa nåt ifrån strawberrynet. Jag fäller tårar jag lovar :P

Rouge said...

Andréa: Jag har inte kreditkort, har vanligt betalkort, men jag använder mig av swedbanks e-korts tjänst! (så den kan du ju kolla in eller om din bank har en sådan tjänst) Och genom den så kan man ändå beställa på sitt betalkort! Om det är kreditkortsgrejen som är problemet då, och inte pengarna! ;)

Anonymous said...

Mailade dig men du kanske inte kollar din mail så ofta? ^^ Men.. Du menar swedbanks e- tjänst som man måste vara arton för och så har man en liten orange söt dosa? funkar en sån? isf får du hjälpa mig ;P

Rouge said...

Hehe, brukar kolla den ofta, men nu har jag minsann slarvat några dagar! ;) Bra att du påminde mig! ;)

Men nu har jag mailat tillbaka till dig, så det är bara att checka inkorgen! ;)