Tuesday, February 27, 2007

Nu har det shoppats oemotståndliga ögonskuggor minsann!

Såg den här magnifika ögonskuggepaletten från Chanel på Strawberrynet häromdagen, Chanel - Lumière Facettes - Lagons, och fick genast ha-begär! Men försökte övertala mig själv att nej jag behöver den inte, för jag har redan en bra uppsättning av ögonskuggor. ;) MEN efter ett par dagar så insåg jag att jag kommer ångra mig till döds om jag inte köper den, ja så idag slog jag till minsann! ;) Den är ju helt otroligt underbar, vilka vackra, härliga, mjuka pärlemorspasteller alltså! Färger som jag dessutom inte har nu, men funderat på att köpa länge och här är de alla i en och samma palett, mycket praktiskt! Blir perfekt till våren och sommaren, och dessutom är de bra och användbara färger att ha hemma!

Paletten är tydligen från Chanels sommarkollektion 2005 och limited edition, läste jag på makeupalley. ;) Enormt vackra är de i alla fall! =D Nyanserna kallar dom: peach, aqua green, sky blue och mauve. Helt oemotståndligt!



Chanel - Lumière Facettes - Lagons

Dessutom passade jag på att köpa min favoritprimer Chanel - Base Lumière. Den är verkligen jättebra, och det som jag framförallt gillar är att den inte har sådan äcklig silikonkonsistens som de flesta andra primers, utan den är och känns som en fräsch (färgen på krämen är vit med ljusreflekterande pigment) ansiktskräm. Den mattar ner samtidigt som den ger lyster och jämnar till huden och gör den mjuk, och får makeupen att hålla hela dagen, och kvällen osv. ;)

Chanel - Base Lumière

Och tillsist så köpte jag en mörk kajalpenna från Chanel; Chanel - Le Crayon Yeux i nyansen Coffee Bean, eftersom jag saknar en mörkare kajalpenna. Och denna nyansen var helt perfekt, riktigt mörk men inte kolsvart, precis det jag var ute efter. Sedan vet jag ju redan att Le Crayon Yeux är bra eftersom jag redan äger en sådan i nyansen Bronze. Den är alldeles lagom i konsistensen, inte för mjuk och inte för hård. Lätt att applicera snyggt, och sudda för att få precis det resultatet man är ute efter. Håller jättebra under dagen också. Perfekt! ;)



Chanel - Le Crayon Yeux - Coffee Bean

14 comments:

Anonymous said...

tihhi du är allt för söt! Du ökar på min shopping lust något så otroligt! Jag vill med ha allt detta! ge mig ;P
Puss Sweet

Rouge said...

Linda: Hihi, tack! ;) Fniss, ojdå sweetie! ;) Tja, strawberrynet är ju helt livsfarligt! ;) Och sedan att jag går igenom stan till bussen på hemvägen varje dag gör det ju inte direkt lättare att undvika att bli shoppingsugen hihi! =D hihihi, aaaw! ;) Puss darling! ;)

Anonymous said...

Najjs! Själv köpte jag de senaste tillskottet i Chanelfamiljen: ögonskuggspaletten som ser ut som paljetter. Mucho nico aussi.

Rouge said...

Åh, ja jag såg det på din blogg! =D Hehehe, den är helt otroligt lyxig och härlig, vilken palett alltså! OCh villka snygga effekter man kan skapa, så fabulous! Chanel är faaaarligt för ekonomin! ;)

Anonymous said...

Jag har aldrig provat på Chanel. Är det ngt som du rekommenderar?

Rouge said...

Mia: Ja, till exempel Chanels löspuder är otroligt bra och en stor favorit hos mig, det lägger sig så snyggt och ger en sidenlen och matt finish, och samtidigt ger det också ansiktet jättefin lyster! Det är också super att använda utan foundation under, blir jättefint! En riktig pärla!

Deras ögonskuggor älskar jag också för de är riktigt vackra, de har så levande färger, men ändå mjuka och alltid i rätt transparens, och så är de sååå vackert pärlemorsskimmrande! Har inte kommit mig för att köpa ögonskuggor från andra märken för alla jag har kollat in har sett så "döda" och trista ut jämfört med Chanels skuggor! =D

Hehe, och sedan så är Chanel en av mina favoritmärken, och de har många riktigt bra och snygga produkter! Fler tips på bra Chanelprodukter hittar du i favoritlistan! =D

Anonymous said...

Vad har du för hudtyp? Funderar på att inhandla en primer nu när jag ska ut och resa och tankarna har fått åt smashbox... men nu blev jag nyfiken på den du skrev om! Vill ha en som mattar ner blandhy, jämnar ut huden o gör makeupen hållbar, kan den vara något för mig tro?:)

/Annie, anniie.webblogg.se

Rouge said...

Det kan det nog vara! =) Jag har ju torr hy, så det är svårt att säga om den håller blanka partier matta under hela dagen ;) Det jag kan säga är att den mattar ner min dagkräm, fast det säger inte så mycket eftersom den inte är speciellt blank alls! ;)Men jag hittade lite recensioner på makeupalley där det står så här om den:

"Best foundation primer I have used. Have tried Laura Mercier's and Smashbox. Works well with my oily/combo skin and powder foundation. I actually have makeup (and blush on my cheeks)left on my face at the end of the day. The packaging could use improvement. The product is hard to squeeze out when you are almost done with it. Hint: when I am down to the last quarter of the bottle, I store it upside down. Helps me use all of the product."

och

"This goes on very nice. Right after I bought it, I was trying it out on my hand while my Bf was driving the car. Under the sun light, you can see sparkles on where you applied. It looks very pretty. It makes your makeup stay on longer, and keeps your oily zones in check. the only bad thing is the packaging and the price. It can put a dent in your pockets."

Annars jämnar den ut och återfuktar lagom, och håller mitt ansikte matt och fräscht, och framförallt så får den makeupen att hålla lääänge läääänge och ger en så fin lyster också, bra när man har gått upp alldeles för tidigt på morgonen! ;)

I övrigt så verkar det vara rejält blandade åsikter om denna på makeupalley: http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemID=35445/ReviewID=626144/Primer/Corrector/Chanel/Base_Lumiere_-_Illuminating_Makeup_Base

Tycker du kan läsa lite där om den och avgöra sen! =) För mig är den en riktig pärla i alla fall! =D Det är ju andra gången jag köper den, och kan inte tänka mig någon annan primer! ;)

Anonymous said...

Tack för ditt långa o utförliga svar! Ska absolut kolla in denna produkt närmare!:)

Rouge said...

Annie: Varsågod! =D Låter bra det! ;)

Anonymous said...

Har läst lite mer nu och blir bara mer och mer sugen på den! Såg att den kostar 265 kr på Strawberrynet, tror du att man tjänar på att köpa den där istället för på taxfree??? Din blogg är föresten suuuuper!

Rouge said...

Annie: Har ingen aning om vad de kan tänkas ta för den på taxfree, så jag vet faktiskt inte! ;)

Åh, tack så jättemycket! Jättekul att du tycker det! =D

Anonymous said...

Vilka fina färger på ögonskuggorna!

Rouge said...

Amanda: Ja, de är helt oemotståndliga! ;) Kunde ju bara inte låta bli att köpa dem alltså! ;)