Wednesday, February 28, 2007

Härlig shopping idag också!

Ja, härlig shopping och fika med Foxy blev det idag! Och detta är vad jag inhandlande:



1.Dior - Dior Show Mascara: Mina fransar har sett lite klena ut denna veckan efter att jag har applicerat min Helena Rubinstein - Lash Queen Mascara, och jag har ju haft den ett tag så jag tänkte att det är nog bästa att inverstera i en ny nu. Och jag kunde inte låta bli att köpa Dior Show efter att ha hört så mycket gott om den av Foxy. Sedan är det ju en riktig mascaraklassiker också, så då blir man ju sugen på att prova förstås. ;) Jag blev också inspirerad av recensionen som LipGloss Bitch hade skrivit, och hon hade ju gett den fem av fem, toppbetyg alltså.

Ska dessutom tillägga att vi fick syn på Dior Show - Blackout, men den kände inte jag för att köpa för jag var ju ute efter klassikern! ;)

2. Lancôme - Effacernes Longue Tenue: Long Lasting Softening Concealer: Blev sugen på att spana in denna concealern, efter att ha läst ett inlägg hos Emelle om tips från makeupartisten Tomas Lenneryd. Sedan kollade jag upp recensioner på makeupalley, och där hade den fått jättebra kritik. Till sist kände jag lite på den i affären och provade den på handen, och den verkar vara rejält täckande och samtidigt väldigt mjuk i konsistensen. Jag har en bra concealer nu som täcker mycket bra, Helena Rubinstein - Magic Concealer, men den är lite uttorkande på mig, och dessutom så känns det som jag behöver något ännu mer nu på grund av alldeles förtidiga föreläsningar som framkallar ännu mörkare ringar under ögonen! ;)

3. Neutrogena - Comfort Balm: Soft Moisturing Cream: Yes, jag gjorde snabbt slut på min första burk, eftersom jag länge var utan ett bra bodylotion, så krämade jag på rejält de första gångerna jag använde den! Men annars om man använder den i normala mängder så är den rätt dryg! Well, en ny burk är inhandlad! Fabulous! =D

4. Garnier Fructis - Smoothing Cream (leave in balsam): Hehe, denna impulshandlade jag efter att jag hade fått syn på mitt hår i en provrumsspegel under shoppingturen, och jag har bara ett ord för vad jag såg: risbuske, torrt och frissigt alltså! ;). Mindes att jag hade läst bra saker om denna fructisprodukt också, så jag inhandlade den. ;)

5. L'oreal - Anti-Dryness Cleansing Wipes: Makeupborttagningsservetter alltså. Väldigt smidigt att ta bort sminket med när man är riktigt brutalt trött, har varit på fest och inte orkar sminka av sig, eller bara känner sig extremt lat och så vidare! ;) Men dessa cleansing-wipes ska absolut inte ersätta de vanliga hudvårdsrutinerna, utan bara användas i sådana här nödfall! ;) Innehåller föressten ej alkohol, och är också återfuktande. Fick dessutom den söta rosa påsen från L'oreal då jag handlade denna produkt på Kicks.

Naturligtvis kommer recensioner senare på de produkter som jag inte har testat tidigare!

7 comments:

Anonymous said...

roligt, roligt, roligt att shoppa och fika med dig idag sweetie! =D
Hoppas diorshow är till belåtenhet nu! Ska prova dermologica nu, spännande! Pusss

Rouge said...

Hihihi, ja det var jätteroligt darling! =D Det hoppas jag också, kommer att prova den imorrn, så det blir spännande! =D Hoppas det går bra med Dermalogicakrämen nu! pusspuss!

Anonymous said...

Åhh va massa kul!!! Ska bli spännande å se vad du tycker om Dior Show'en :)

Rouge said...

S: hihi, yes! kommer ett inlägg om det alldeles strax faktiskt! =D

Anonymous said...

I wish not approve on it. I think polite post. Especially the appellation attracted me to read the intact story.

Anonymous said...

Genial brief and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.

Anonymous said...

Opulently I agree but I think the list inform should prepare more info then it has.