Thursday, March 1, 2007

Premiärtest av Dior - Dior Show Mascara och Lancôme - Effacernes Long-Lasting Softening Concealer!

Nu har jag testat gårdagens inköp Dior - Dior Show Mascara, och Lancôme - Effacernes Long-Lasting Softening Concealer! Utförligare recensioner kommer senare, då jag har testat dessa produkter ordentligt, detta var bara en liten premiärvisning! ;)


Dior - Dior Show Mascara

Lancôme - Effacernes Long-Lasting Softening Concealer

Första intrycket och resultatet är inget annat än helt fabulous! Mascarans stora borste riktigt suger tag i mina ögonfransar, och gör dom väldigt långa, svarta och ger volym redan efter ett enda lager. Concealern täcker mina mörka ringar helt brutalt bra, och så är den inte lika rinning som min tidigare Helena Rubinstein - Magic Concealer, och den täcker bättre än Magic Concealer också. Lovely!

Resultatet (endast ett lager mascara)

15 comments:

Anonymous said...

nice! very nice indeed! =D
Jag vill med ha en ny dior mascara nu:S dumma akvariepump att gå sönder denna månaden :@

pussss

Anonymous said...

Hej! Hur lång tid tar det att få leverans från Strawberrynet? Eftersom flyme som jag skulle åka till London med gått i konkurs verkar det inte bli någon taxfree shopping för mig eftersom vi nu får flyga från en liten skitflygplats ute i skogen, o man vill ju ha nytt fräsht smink när man reser bort!:)

Anonymous said...

Den concealern har jag haft och den är jättebra! Den räcker i evigheter. Är det bra eller dåligt? Jag gillar ju att köpa nytt ibland, men det gör jag ju ändå. Tycker lätt att den är lika bra som YSL Touche Eclat (som dock är lite för tunn för min smak)! Just nu använder jag Laura Merciers i kakform och den är också toppen!
:-) Katarina

Sabine said...

Åh vad roligt med en makeupblogg. Tänkte du som verkar ha koll... Mina naglar är jättetunna och sköra, nagelbanden rispar sig lätt osv. Har du något tips på en bra nagelbandskräm till mig?

Rouge said...

Foxy: hihi förstår det sweetie! Ja det var ju väldigt typiskt faktiskt :O puspuss ^^

Annie: Oj, illa! :O Det är ganska olika faktiskt, men oftast tar det ca 7-8 dagar, men jag har varit med om att det tar 4 dagar, och även 12 dagar, så man kan ju aldig veta säkert! ;) hihi, förstår det! ;)

Katarina: Hehe, det är bra så länge den håller sig fräsch och fin antar jag, för det är ju alltid skönt att veta att man har en bra concealer hemma! =)

Japp, jag med, för det är ju alltid kul att prova nya saker! För mig är YSL alldeles för tunn också! =) Sedan tycker jag att den "försvinner in" i huden så snabbt och de mörka ringarna is back efter en timma! ;)Åh, Laura Mercier's verkar bra, hehe har inte hunnit prova dem än! =D

Sabine: Roligt att du tycker det! =D Jag äger ingen nagelbandskräm faktiskt! =) Jag är istället väldigt noga med att återfukta händerna, och också smörja in naglarna och nagelbanden ordentligt. Detta ska verkligen göras VARJE kväll, för är man noga med att göra det regelbundet så får man verkligen resultat! =D

Och något som faktiskt har gjort under för mina händer är krämen Propyless från Apoteket. Jag smörjer in händerna och naglarna riktigt noga med denna kräm varje kväll innan jag lägger mig, och den går in rätt snabbt och återfuktar ordentligt, så händerna, naglarna och nagelbanden blir riktigt återfuktande.

Sedan så är det bra att ha en ordentlig nagelfil/filar, sådana som man kan fila ovanpå nageln som gör att ytan blir jämnare och får glans (har gjort mina naglar mycket finare, och mycket starkare också), men också at ha en bra fil som man kan fila som vanligt med så nageln blir jämn, verkar inte skiva sig lika mycket om man filar dem ordentligt. (jag brukar fila i samma rikting och inte fram och tillbaka, för jag har har för mig jag har hört att nageln kan skiva sig då, vet ej om det stämmer, men ändå! ;))

Sedan, ett annat tips är vitamintabletter. Jag är inte direkt jättebra på att få i mig alla vitaminer som man ska. Så jag har börjat äta vitamintabletter, några från Apoteket som heter kvinna, som innehåller massavitaminer, och sedan jag började göra det har mina naglar blivit mycket starkare och finare!

Till sist, har du råd att investera i ordentlig manikyr, så är det väldigt bra, eftersom de fixar till dina nagelband så de blir riktigt jämna och snygga!

Haha, oj jösses vad långt det blev! ;) Menmen, det är mina tips i alla fall, som verkligen har gjort skillnad för mina naglar! =) OCh just det, använder du nagellack, använd ALLTID underlack, inte bra att slarva med det! ;) Underlack skyddar verkligen nageln! (Chanel base lumière protectrice är min favorit, ger en fin glansig jämn genomskinlig yta, och döljer missfärgningar en del, jättefint att använda utan nagellack ovanpå också! ;))

Anonymous said...

Jag hr provat Dior Show, men den passar inte mina fransar alls. Har för korta och raka.

Rouge said...

Mia: Ja det verkar vara så för en del med korta och raka fransar, att dior show inte alls passar.. antagligen för den stora borsten :) men själv har jag långa, men väldigt ljusa fransar och ganska volymlösa, så mina fransar suger den stora borsten tag i ordentligt.. =)

Anonymous said...

Jag har också Dior Show, men jag tyckte man fick öva ett bra tag innan den blev riktigt bra. Men nu är den super!

Rouge said...

Amanda: Japp, så olika det där med hur samma mascara är för olika människor ;) Och ja ibland får man det fint på en gång med en mascara, och andra gånger får man öva en hel del för att få till resultatet man vill ha med en annan mascara osv! ;)

Anonymous said...

Rouge --> räknar du bara vardagar då eller även helgdagar? Åker om 17 dagar nämligen o vill ju hinna få leveransen innan!;)

Rouge said...

Annie: Jag räknar endast vardagar! ;) Men om det är 17 dagar totalt kvar så borde du hinna få hem ett strawberrypaket ju! ;)

Anonymous said...

Diorshow funkar på långa fransar. Men för mina tunna blir det alldeles för mkt mascara, kletigt och geggit. Då är deras unlimited bättre

Rouge said...

Emelle: Ja, jag kan tänka mig det, efter vad jag har hört om Dior Show, så verkar den oftast fungera bäst på långa fransar ja =) Oki, jättebra att du tipsar ju! =D

Anonymous said...

Den consealern måste man ju bara testa!

Rouge said...

Nyans: Ja, den verkar ju super! =D Men jag vet inte riktigt hur hållbar den är, och hur den uppför sig under en lång kall dag ;), om den är tillräckligt återfuktande osv, eftersom jag har testat den så lite, men en riktig recension kommer sen om ett tag när den är ordentligt testad! =D