Friday, March 2, 2007

När man bara inte orkar ta bort sminket, men ändå vill vakna upp med ett någorlunda fräscht ansikte!

Japp, ibland bara orkar man inte med det. Man kanske har varit på fest, är riktigt dödstrött efter en lång dag, eller känner sig riktigt riktigt lat ;). Vid dessa tillfällen är de här produkterna bra att ha till hands för att avlägsna makeupen riktigt snabbt, och dessutom ge huden lite fukt. Detta för att vakna upp med ett någorlunda fräsch ansikte.

1. L'oreal - Anti-Dryness Cleansing Wipes: Makeupborttagningsservetter som man sveper överansiktet för att snabbt avlägsna makeup. Har man mycket mascara tycker jag att det är bäst att använda en servett endast till mascara borttagningen, eftersom den lätt blir helt full med mascara är det inte så smidigt att använda den till ansiktet sedan, utan då är det bättre att man tar en ny servett till ansiktet. Går snabbast om man använder två vid sådana tillfällen också, och eftersom man är dödstrött vill man ju att det ska gå så snabbt som det bara går så man kan krypa ner i sängen ;). Har man mindre mascara räcker det att använda en servett.

Just dessa servetter är bra för att de inte innehåller alkohol och inte är dränkta i parfym, och därför är de snälla mot ansiktet. För övrigt om man köper sådana här servetter så ska man kolla så de inte innehåller alkohol eftersom de torkar ut, och det gäller alla hudtyper.




L'oreal - Anti-Dryness Cleansing Wipes

2. Dermalogica - Multi-Activer Toner: Ansiksvatten som man sprayar över ansiktet och låter den sjunka in. Detta ger huden massor av fukt, och sprayandet tar ju ingen tid alls. ;)




Dermalogica - Multi-Active Toner

Klart! Bara att stupa ner i sängen! ;)

(Men observera att denna rengörings metod endast ska användas i sådana här "nödfall", och absolut aldrig ersätta de vanliga hudvårdsrutinerna!!! Därför det är enormt viktigt att man rengör och återfuktar huden ordentligt, speciellt då man använder makeup dagligen!)

8 comments:

Anonymous said...

De där servetterna - fast de gröna - är riktiga favoriter!

Rouge said...

Ellinor: Förstår det! ;) Så himla skönt att ha bra sådana servetter hemma när man verkligen behöver det!

Ivana said...

Jag älskar servetterna. Enda problemet är att jag till slut blir så beroende av den effektiva rengörningen att jag börjar skita i att rengöra ordentligt. Borde stå en varningslapp på paketet :)

Rouge said...

Ivana: Yes, älskar dem också! ;)
hahaha, håller med, en ordentlig varningslapp borde finnas på förpackningen! ;) Jag har också blivit lite småberoende av dem några gånger, fast inte så farligt i alla fall, har bara slarvat några dagar i rad då som tur är hehe, men ändå! ;)

Anonymous said...

hade tänkt köpa såna servetter o så läste jag i din blogg om dom o köpte dom :) hmm...bra svenska :) Erbjudande var det på kicks också :) Vilken lycka att VISA kortet funkade ihoptejpat på ica iaf, asjobbigt att gå o ta ut pengar på banken el kassaservice :) Men nu har jag ett nytt som går för varmt :)

Rouge said...

Linda: Hehe, jaha! ;) Ja, jag köpte också mina på Kicks då de hade specialerbjudande! =D Lite billigare än vanligt var det allt! ;)

Förstår det! Inte dumt att det ändå funkade ihoptejpat i alla fal! ;)Men härligt att du har ett nytt nu , jobbigt att inte ha fungerande kort ju! =)

Anonymous said...

dermalogica har klart de bästa produkterna!

Rouge said...

Gstar: Det håller jag allt med dig om! ;) Deras produkter är de som har fungerat allra bäst på mig! =)