Tuesday, July 15, 2008

Någon som har testat donnabeauty.se?

Fick en intressant fråga av en läsare i förra inlägget:

Fråga:

Hej!

Har tittat runt på lite olika sminksajter nu och hittat donnabeauty.se har ni någon åsikt om denna för vad jag fick för första intryck iallafall verkar den bättre än strawberry.net då det bl a är mycket billigare?

Svar:

Hej där!

Intressant fråga! =D Har precis kollat in donnabeauty.se nu för första gången, och jämfört lite priser med Strawberrynet...Kollade in lite random produkter, och Strawberrynet var faktiskt billigare i de fallen:

Dermalogica - Daily Microfoliant 75ml:

donnabeauty: 449 + 29 i frakt
strawberrynet: 369 (ingen fraktkostnad)

YSL Touche Eclat:

donnabeuty: 239 + 29 i frakt (268 totalt)
strawberrynet: 253 (ingen fraktkostnad)

MEN, donnabeauty.se verkar ju onekligen ha bra priser! =D Och de kan säkert vara billigare i vissa fall, så det kan ju löna sig att kolla upp både strawberrynet och donnabeauty innan man shoppar något.

Men man får FRAMFÖRALLT också tänka på att man får räkna in fraktkostnaden i priset på donnabeauty, och se om det fortfarande är billigare än strawberrynet!

De har ju dock ett väldigt bra pris på frakten också, endast 29 kronor! Så det är ju super! (många nätshoppar är ju dyrare) Och leveransen går ju självklart snabbare än från Strawberrynet, eftersom det är en svensk site! =D Och de är ju mycket billigare att handla där än i vanlig butik! ;)

Slutligen får man säga att det var roligt att du tog upp detta! Och därmed också tipsade om donnabeauty! Är själv sugen på att shoppa där nu måste jag säga! ;)

Någon av er andra som har testat? =D

8 comments:

Anonymous said...

Hej!
Jag är en av dom som alltid läser din blogg men aldrig kommenterar eftersom jag har dig i mitt rss-flöde. Jag ville bara säga att jag uppskattar din blogg och att den är bra! Hoppas du mår bra och njuter av sommaren!
*kram, AkroGirl*

Rouge said...

Akrogirl: Förstår det! Jag är också riktigt dålig på att kommentera andras bloggar överhuvudtaget... Jätteroligt att höra att du gillar bloggen ! =) Jag mår jättebra, och passar på att njuta så mycket jag bara kan av sommaren! ;)Detsamma du! kramkram!

Anonymous said...

Hej.
Jag undrar om du skulle kunna slänga upp min blogg under "Länkar"?
MVH Recensera Mera.
http://recenseramera.blogg.se/

Rouge said...

Visst det kan jag göra! ^^ Du har en bra blogg föressten! =)

Rouge said...

Det gjorde jag redan första gången du frågade! ;) Dock heter min "länkar" kategori: "beautybloggar(eller där det relativt ofta bloggas om skönhet)", och där finns du med...

Anonymous said...

Hej,

Jag testade att beställa från DonnaBeauty förra veckan, de hade nämligen bra priser på Id:s saker.. :) Här finns ett inlägg jag skrev angående det:

http://skosoet.blogspot.com/2008/09/paket.html

Rouge said...

Skosoet: Spännande! =D Verkar ju som en bra shoppingsite ju! =D Kul att du skrev ett inlägg om det också! ;) Får prova att shoppa där jag med!

Hårprodukter said...

kännes som om du er en person der tycker om när det er enkelt och fint. hvad tycker du om www.fixatilldig.se noget der kunne gøres bettre?