Monday, March 3, 2008

Och vad blev det nu för eyeliner egentligen?

Ja, en impulsshoppad blev det minsann! :P Var inne en snabbis på Åhlens, kollade omkring lite och provade lite olika kajalpennor/eyeliners, och fastnade genast för L'oréal - Contour Resist (Stylo Eyeliner Très Longue Tenu Waterproof)! Håhå, très longue tenu, tänkte jag och testade om hållbarheten lite genom att måla en linje (som blev väldigt snygg) och gnuggade på den och då försvann den nästan direkt!

Well, jag testade det igen, men efter jag hade målat ytterligare en linje på handen, så väntade jag tre sekunder innan jag rörde den och provade att gnugga massor på den igen, och då var den helt orubblig! Den snygga linjen såg verkligen helt orörd ut!

Måste nämligen ha en eyeliner/kajalpenna som håller ordentligt då jag springer omkring på jobbet och det är varmt och stressigt, och då jag upptäckte denna eyelinerns fantastiska hållbarhet så blev det så klart ett givet köp!


L'oréal - Contour Resist Eyeliner
79 kronor på H&M

Jag vet att jag efterlyste en eyeliner som fixade att hålla sig på plats även då man applicerar den i tårkanalen (för det kan ju intensifiera ögonmakupen väldigt effektfullt), men, som ni säger så är det nog bättre att hoppa över att måla där och istället vara rädd om sina ögon, speciellt när man dessutom har linser.

Och imorgon blir det premiärtestning, och det blir spännande att se om den är lika hållbar och lättanvänd som den verkar! Dessutom har jag aldrig testat en eyeliner av denna typ, ja alltså en "retractable eyeliner" så det blir också intressant om det är att föredra framför vanliga kajalpennor och eyeliners! =)

7 comments:

Anonymous said...

Fan vad bra att du hittade en bra penna, jag är nämligen på jakt efter precis samma sak & nu vet jag ju vad jag ska köpa! :) Finemang! (och tack)

Anonymous said...

Hej hej!

Från och med imorgon finns jag på anniemarias.blog.se

:)

Anonymous said...

nice baby ;) var roligt att ses igår :) pusspusss

Anonymous said...

Snygg blogg och kul läsning :)

Anonymous said...

PRET-ty info: I nätverket anordnas nu ett gemensamt recensionstema, läs trådarna "Är ni med på att recensera på teman?" och "Vi kommer att recensera mascaror 30/3!"

Rouge said...

Saturnine: Yes, en bra eyeliner eller annan produkt för att markera ögonen är verkligen ett måste =)Och jag har nu använt denna från L'oréal ett tag nu, och den är verkligen toppen! Väldigt hållbar som utlovat ;)

Roligt att jag kunde hjälpa till! =)

Annie: Trevligt! ^^

Linda: Yes! Det är alltid roligt att träffa sig darling!

Wireless: Thx! ^^

Ellen: Jätteroligt att du tycker det! =) Tack så mycket! ^^

Lipglossbitch: Spännande, spännande! =D

Anonymous said...

Det kommer att vara den perfekta blogg sida för alla som vill veta om detta ämne. Du vet en hel del att praktiskt svårt att argumentera med dig (inte för att jag verkligen vill ... haha). Du ställer helt en helt ny spin på ett ämne thats varit skrivits om i flera år. Fantastiska saker, bara bra!