Thursday, February 7, 2008

Eyelinertips efterlyses!!

Just nu är jag ute efter en eyeliner/kajalpenna som inte bara håller riktigt bra längs övre och undre fransraden, utan som även funkar att måla i tårkanalen för en riktigt intensiv blick...

Just nu så har jag ju en mycket bra vattenfast kajalpenna från Dior som håller perfekt runt ögonen, men den försvinner efter en stund då jag har applicerat den i tårkanalen...


Eyeliner som fixar detta?

Så om ni har något bra tips på en riktigt grym eyeliner eller kajalpenna som verkligen klarar detta så får ni mer än gärna dela med er! ^^

11 comments:

Kajalpennan said...

Det vill jag med hemskt gärna veta!

Sminkan said...

Snygg bild! Verkligen!

Rouge said...

Kajalpennan: Ja, man vill ju att den verkligen ska hålla, och inte försvinna så fort! =)

Sminkan: Ja, hehe googlade fram den igårkväll! ;) Skulle varit så nice att kunna fixa en sådan makeup som faktiskt håller ordentligt! ^^

Sminkan said...

Det är alltså pennan innanför fransarna du funderar på? det andra fixar du lätt med Smudge Pot i svart eller en gel-eyeliner av annat märke. Det blir nog jämnare än med en flytande eyeliner, tror jag.
På mig håller de lesta kajalpennor om jag inte har rinniga ögon av någona speciell anledning som förkylning eller annan irritation. Jag gillar Isadoras, MUS och Urban Decays samt Tigis. Och Lancomes.
Urban decays ska ju vara vattenfasta, men det är de inte riktigt ändå. De tenderar att lösas upp en rinning dag.
Barry M har en uppskruvbar som är vattenfast och håller bra. finns på www.satine.se.
Ett sätt, om du inte har känsliga ögon, är att lägga lite svart skugga ovanpå kajalen innanför fransarna. Det fixerar den. Jag kan inte göra så när jag har linser, jag vet inte varför men det känns som att det irriterar ögat då. Kanske för att ögat blir torrare med linserna i?

Hoppas du hittar någon lösning! Snyggt skulle det vara i alla fall!

Rouge said...

Sminkan: Ja precis! =)Ah nice, tack för tipsen!

I see! =) Vanliga kajalpennor försvinner jättefort på mig, men diors vattenfasta håller lite bättre, skulle dock vilja att det höll ordentligt =)

Oh, får kolla in den från Barry M, kanske kunde vara nått för moi då! ^^

Vilket bra tips, får testa det! Hehe, jag har också linser, men man kan ju alltid prova!

Tack så jättemycket för alla bra tips, verkligen en utförlig kommentar! Roligt att få så bra tips av ögonmakeupexperten ju! ;)Dina ögonmakeuper är ju jämt fantastiska! =D

Anonymous said...

Jag tycker Lancômes "vanliga" kajal är den som håller absolut bäst av alla (och det är många det) som jag har provat. Kul att du är tillbaks föresten :)

Rouge said...

Make It Up: Har aldrig testat den, men hört mycket gott om den! Kanske blir den jag köper nästa gång då, måste bestämma mig snart dock för min diorpenna är snart slut! ;) Gah inte lätt i smink jungeln alltså!

Vad roligt att du tycker det! =D Väldigt roligt att vara tillbaka också! ;)

Anonymous said...

Jag använde eyeliner i tårkanalen förut för att få en mer intensiv look men fick sedan problem med ögonen och gick till optikern. Han sa att man absolut inte ska sminka sig i tårkanalen får då torkar man ut slemhinnorna och det kan skada ögat på lång sikt. Men om man har känsliga ögon kan man satsa på AnnaBella Kohl, sitter som berget och är skonsamt för ögat

Anonymous said...

Tycker också att lancomes vanliga penna fungerar riktigt bra. Men det är ju väldigt svårt att få en kajal att sitta vid tårkanalen, den "vattnar" ju trots allt ögonen.
Men vattenfast kan också funka fast rätt jobbigt att ta av och man ska ju helst inte alltid vara sminkad där så som anonym sa ovan.

Rouge said...

Anonymous: Näe det är väl så :) Men det skulle vara väldans fint att göra det någongång iaf! ;) Oh, men det låter ju jättebra! ^^

Anya: Ah nice!=) Ja precis, det är ju det som är problemet! :O Ja, fast just den vattenfasta jag har funkar inte så bra där, eller ja bättre än en vanlig kajalpenna, men den håller inte så länge ändå... Näe det ska man ju inte ne, men det kan vara väldans snyggt någon gång sådär! =)

Monica Hansen said...

Snygg bild! Prata med någon kvinna från mellanöstern? Orientalisk affär?