Saturday, September 1, 2007

Dagens shopping!

Idag på min enda lediga dag i veckan har det äntligen fikats och shoppats med min kära Black Velvet, och det var bäst att passa på att inhandla nödvändigheter när man äntligen hade lite tid över! ;)

Eftersom sista droppen av min Dermalogica - Intensive Moisute Balance gick åt idag så skyndade jag mig att köpa krämen jag tidigare nämnt i bloggen: Lumene - Soothing Moisture Cream. Blir spännande att se om den är lika bra som jag tror att den är!



Lumene - Soothing Moisture Cream
Pris: 125 kronor på Åhlens

Sedan har jag redan gjort slut på mina makeupborttag-ningssvervetter som jag köpte för bara ett litet tag sedan, för att jag är så sanslöst lat med rengöringsrutinerna nu när jag jobbar så mycket... Därför blev det förstås nya sådana servetter inköpta idag, och denna gången blev det L'oréals nyaste cleansing wipes L'oréal - Dermaq Expert - 40 intensive make-up remover wipes (for waterproof & long-lasting makeup - face, eyes and lips).



L'oréal - Dermaq Expert - 40 intensive make-up remover wipes
Pris: 85 kronor på Åhlens

Det står också att de ska innehålla en högre koncentration av rengörande ingredienser än klassiska makeupborttag-ningsservetter. Det låter ju mycket bra det, och dessutom så är förslutningen på förpackningen mycket bättre än på andra sådana här produkter. Den har nämligen ett plastlock som man kan öppna och stänga ordentligt, istället för en dålig klisterlapp som ska hålla ihop förpackningen!

Blir premiärtestning av dessa produkter nu innan jag lägger mig! Fabulous blir det.

8 comments:

Anonymous said...

Jag begär härmed en utförlig recension av servetterna :D
Har klämt på dem otaliga ggr nu, m å s t e få höra om de verkligen funkar på lite tuffare makeup.

Anonymous said...

tell me about them! har du provat dem ännu babe?

kom på att J:s mamma hade den krämen och jag tyckte den va väldigt bra, fast lite för kraftig på sommaren :)
Hoppas kalaset va roligt! pusss
//L

Anonymous said...

Oohh det där wipsen måste jag prova!!

Anonymous said...

Du måste skicka en bild på ditt hår sen till mig på msn!!! ta kort på dte nu! Är så nyfiken så jag kan dö! Jag vill bara mer o mer bli blond igen, samtidigt osm jag itne vill det! :/ jobbigt.
puss puss söt!
//Linda

Anonymous said...

ser fram emot en rejäl recension av lumene :P:P

Rouge said...

LipGloss Bitch: But of course! ;) Haha, förstår det! Det har jag också gjort, tills jag inte kunde låta bli dem längre och slog till! Så jag förstår att du är jättenyfiken, så visst kommer det en recension på dessa servetter inom kort!

L: Hehe, berättar i recensionen sweetie! ;)

Ojdå, jaha! Vad gäller krämen så är den inte för kraftig för mig, och jag tror inte den skulle vara det på sommaren heller! Är rätt lagom i allmänhet för en torris som mig! pusspuss!

Santa Carolina: Hoho, japp! Man kan aldrig få nog av att prova nya produkter alltså! =)

L: Haha, men sööötis då! Du fick ju se det live idag som tur var! ;) Så sköönt att ha blivit av med utväxten from hell hehe!

I know, verkligen inte lätt det där med hårfärger. Nu trivs jag dock bäst i blont, har jag gjort länge iofs! ;)

Anonymous: Förstår det, recension kommer! =D

Anonymous said...

köpte dom där servetterna som ska ta bort vattenfast mascara. dom sugen. funkar verkligen inte. måste gnida i 3 år för att få bort halva.

Rouge said...

Rouaa: Ja, jag håller med dig. De är inte speciellt bra... Tycker dock att de är lite bättre än vanliga cleansing wipes, men ja det är allt! ;) Och på vattenfast funkar de inget vidare nä!