Sunday, August 5, 2007

Vattenfast mascara?

Jag är allt lite sugen på vattenfast mascara just nu; inte för att jag har några problem med mascaror som fäller, men för att jag har hört att vattenfasta varianter ska behålla böjen längre! ;) Att fransarna "ramlar ner" och blir spikraka är inte heller ett problem jag har, för mina fransar är böjda rätt mycket av naturen.

MEN jag kan märka att böjen blir något lite sämre under dagen, och därför vore det inte dumt att ha en mascara som verkligen bibehåller den snygga böjen hela dagen! Har dessutom inte använt vattenfast mascara på åratal, så även av den anledningen blir man lite nyfiken!


Kanske den här skulle kunna vara ett bra altenativ?




Yves Saint Laurent - Aquaresistant Mascara

11 comments:

Evelinas blogg said...

Max Factor Aqualash använder jag, den är kanon! Jag bara böjer ögonfransarna och målar på, sitter i perfekt böj hela dagen och är inte så sjukt dyr heller... Annars är ju Blinc bäst, men den ger ingen volym eller böj. Sitter dock stenhårt!

Evelina

Anonymous said...

haha du är allt för rolig du! så du kanske inte kan hålla fingrarna borta från den ändå? :P
jag har fortfarande inte fått tummen ur och loggat in på min internet bank får fasiken ta o göra det ikväll eller nått! puss //L

Rouge said...

Evelina: Åhå, det låter allt lockande! Hehe, blicmascaran är nog inget för mig, för jag vill ju ha massor och volym, och brukar inte ha problem med att mascaror fäller =)

L: Haha, nee precis! Ojdå, trots att strawberrynet måste vara så lockande! ;) pusspuss

Anonymous said...

Om du vill ha en mascara som behåller böjen ska du testa Lancome Flex WP! Den är helt överlägset bäst:)

Malin said...

Jag har testat massa vattenfasta mascaror för att behålla böjen men ingen har funkat.:( Det viktigaste tror jag är att mascaran inte är för "blöt" och tung. Men kör på den där från YSL för sjutton och återkom med recension!:D

Anonymous said...

Flex WP från Lancome. Helt överlägset bäst på att hålla fransarna uppe. Tycker tom att den hjälper till att böja mina stenhårda spikraka fransar:)

Rouge said...

Annie och MakeItUp: Hehe, ja den verkar väldigt nice! ;) Oj, böja stenhårda spikrakafransar är inte dåligt ju! Låter mycket lockande alltså!

Malin: Oj, tråkigt! Japp jag kanske borde testa den! ;) Fast det som oroar mig med just sådana här mascaror är att jag ska inte ska få med volymen! Har ju redan av naturen böjda fransar, så frågan är vad som är viktigast; böj eller volym, eller om man kan få både och hehehe! =D

Anonymous said...

Prova en mascarasealer, så slipper du leta ihjäl dig efter en bra vattenfast. Oriflame har en, den ligger under "mascaror" på www.oriflame.se. Flextencîls WP gillar jag annars!

Rouge said...

Rocketqueen: Oj, det låter som en alldeles utmärkt idé, visste inte ens att det fanns! Älskar ju min YSL Volume Effet Faux Cils, så den vill man inte precis byta ut i första taget! ;)

Hehe, man blir ju sugen på den också nu när så många rekomenderar den hehe! =D

Anonymous said...

Jag tipsar om Diorshow. Men, måste höja ett varningens finger: vattenfasta sliter en hel del på fransarna. Hörde det innan jag skaffade min vattenfasta Diorshow, och tänkte att "Bah, rykten stämmer sällan." men ta mig fan om fransarna blev färre och färre alltmedan tiden gick. Fasen vad det sliter med vattenfast. Nu kör jag "vanlig" mascara, och är chockad, för jag hade glömt hur täta fransar jag hade innan 8 månader med vattenfast mascara.

Rouge said...

Anonymous: Oj läskigt! Får nog köra med vanlig mascara då! :O