Sunday, July 22, 2007

Chanel's höstkollektion 2007!

Jag dras alltid till Chanel, och jag anar att detta till stor del beror på deras förmåga att skapa helt underbart vackra nyanser. De känns alltid så levande, och fulla av lyster och kan få tex skuggor från andra märken att se ganska trista och tråkiga ut.

Och även höstens kollektion faller mig i smaken. Tycker verkligen om läppstiftet och läppglanset djupt röda färg. Färgen känns dock väldigt intensiv, och något som jag skulle vara för mesig att använda även till fest(även om det nog skulle vara ganska brutalt snyggt), hehe! ;)

Fast läppglanset är säkert mer transparent än läppstiftet, och jag inser (om det nu är så); att just en sådan röd färg skulle passa riktigt fint på moi! Hjälp, jag kommer säkert impulshandla detta så fort jag får möjlighet hehe! ;)

Även skuggorna ser helt underbara ut, är snyggt kombinerade och ser lite mer användarvänliga ut hehe, iaf för moi som nog är något feg med färgfulla makuper! ;)

Jag måste också hålla med LipGloss Bitch, om att man blir sugen på att matcha skuggorna, glosset och nagellacket, för det skulle nog vara löjligt snyggt! =D

Och djupt röda nagellack är alltid fabulous, och därmed också detta lack!

Chanel Hösten 2007

Fast det måste tilläggas att jag inte känner mig lika förtjust i läpptrion, fast det beror inte direkt på just den läpptrion. Utan det beror på att jag inte är så förtjust i läppfärger i kompaktform överhuvudtaget, för det känns besvärligt att kleta runt med pensel i en sådan för att få tag i glosset, läppstiftet osv. Gillar inte läppbalsam på burk heller dessutom, kleta runt med fingrarna känns osmidigt och kladdigt. Fast dosorna eller kompakterna som sådana är produkter är förpackade i kan ju iofs vara oförskämt söta eller riktigt snygga och lyxiga, så det är ju synd att gå miste om hehe! ;)



Chanel Hösten 2007: Satin Shine Lip Gloss

6 comments:

Anonymous said...

Jag tror att du skulle vara superfin i läppstiftet, om man målar det snyggt med läppenna och inte har mer än mascara och fin hy till så är det oslagbart, även till vardags. Heja på nu!;)

Rouge said...

Malin: Hihi, tack så mycket! ;) Hoho, ja juuust det, det har du nog rätt i ja! :D Så enkel och klassisk makeup, och verkligen helt fabulous! =D Intensivt röda läppar, porslinshy och lite mascara är verkligen en av mina favoriter! =D Att jag inte tänkte på att jag kunde använda det så på en gång hehe! ;)

Anonymous said...

Precis! ;) Kom igen nu, let´s shoppa röda läppstift!;)

Rouge said...

Malin: Haha, yeah! =D

Anonymous said...

På tiden du kom tillbaka :)

Rouge said...

Lipgloss Bitch: Hihi, var roligt att du tycker det! =D Jättekul att bloggandet uppskattas ju! ;)