Saturday, June 30, 2007

Shoppat härligheter från Dior och Laura Mercier!

Yes, ett par mycket trevliga produkter har blivit inhandlade från Strawberrynet! ;)


Laura Mercier - Eye Basics - Linen
148,50 på Strawberrynet (270 kronor på NK här hemma, vilket betyder att detta är ett riktigt Strawberrynetkap! ;))

Laura Mercier - Eye Basics - Linen: var den första produkten som inhandlades, och denna produkt har jag ju suktat efter ett tag! ;) Det är ju en ögonmakeupprimer, och det känns ju verkligen som det behövs den här tiden på året. Resten av året sitter min ögonskugga alltid jättefint hela dagen, men då det blir varmt tenderar den att vecka sig lite.

Denna primer lockade mig också mer än andra ögonmakeupprimers på grund av att den också fungerar som en concealer för det övre ögonområdet, och det är ju toppen med en produkt som jämnar ut färgen fint där. Det piggar upp och fräschar upp riktigt ordentligt (jag menar bara ett tunt lager foundation och löspuder på detta område piggar ju rejält, och tänk vad bra det måste bli med denna produkt då! ;)). Den lär också bli perfekt för sådana dagar då man har riktigt bråttom, och inte har tid med foundation eller tinted moisturizer som jag använder nu, men ändå vill pigga upp sig lite! ;)

Jag har också känt på den här hemma, och konsistensen verkar vara väldigt perfekt, supertunn och lättapplicerad, och torkar jättesnabbt till matt och mjuk finish. Dessutom verkar den täcka bra också! ;)

Kändes alltså betydligt roligare att köpa denna primer istället för en transparent primer, får bara hoppas att den är så bra som det utlovas nu! ;)


Dior - Rinse-Off Cleansing Balm
179 kronor på Strawberrynet

Dior - Rinse-Off Cleansing Balm: En rengöringskräm från Dior alltså; för torr och känslig hy. Den är i samma serie som mitt fabulösa ansiktsvatten från Dior, som jag har blivit alldeles otroligt förälskad i. Därför kunde jag förstås inte motstå att inhandla denna produkt eftersom min rengöring Dermalogica -Essential Cleansing Solution håller på att ta slut!

Det var väl lite av ett impulsköp kanske, men jag blev så väldans nyfiken på den här produkten och tänkte att den är säkert superb eftersom ansiktsvattnet är det! ;) Men det återstår att se!

Det kanske var lite korkat att överge min pärla från Dermalogica, men var så sugen på att prova det då ansiktsvattnet imponerade så på mig!

4 comments:

Anonymous said...

Både jag och svägerskan har LM's eyebasic och vi tycker att den är kanon! Håller en make up en heldag. :)

Rouge said...

Mia: Oh! =D Perfekt ju! Längtar så efter leveransen nu hehe! =D

Anonymous said...

visst är Lauras grejer helt betagande!!!

Rouge said...

Beautybible: Indeed! =D Helt otroliga, jag är mycket förälskad i mina Laura Mercier produkter hehe! ;)