Saturday, May 5, 2007

Ögonskuggeborstar!

Gah, jag behöver verkligen riktiga ögonskuggeborstar alltså! NU! ;) Just nu använder jag mina ögonskuggor nästa bara som monoskuggor (ja, alltså jag använder bara en skugga över hela ögonlocket. Detta bara för att det är (självklart) är svårt och framförallt tar lång tid att verkligen få ett riktigt snyggt resultat med små miniskumgummiapplikatorer då man kombinerar färger.








Shu Uemura - Eye Shadow brushes(skulle ju inte vara fel hehe! ;))


Och jag har ju ett par riktigt härliga Chanelpaletter med nyanser som är gjorda för att kombineras, och det blir väldigt fint när man väl gör det (men då får man ha rejält med tid eftersom man ska brottas med skumgummipplikatorerna eftersom det lätt blir skarpa kontraster med dessa och de är svåra att "blend" som det heter på engelska, haha kommer inte på det svenska ordet nu). ;) Ja, så slutsatsen av det här är ju att jag måste skärpa mig, och se till att skaffa riktigt bra ögonskuggeborstar! ;)


Chanelpaletterna:


Chanel - Les 4 Ombres - Spices



Chanel - Les 4 Ombres - Stage Lights

7 comments:

Anonymous said...

Make Up Store har bra ögonskuggepenslar! Tycker verkligen du ska investera i bra verktyg när du har så mkt fina ögonskuggor!

Anonymous said...

Make Up Store,Face och MAC har bra penslar om du oxå borde checka. Ha en bra helg!

Rouge said...

Annie: Ja jag har haft dessa härliga paletter jättelänge, och jag använder dem jämt! Och det är ju verkligen riktigt illa att jag inte har skaffat ordentliga borstar än! :O Tack för tipset! Ska ta och kolla in Make Up Store's borstar ordentligt! =D

Madde: Tack för tipsen, ska ta och kolla in dem! =D Får ta mig en långrunda på stan någon dag och se till att kolla in så många borstar som möjligt hihi! ;) Tack så mycket, och detsamma! ;)

Anonymous said...

Har spanat på Shu Uemura borstarna också... väldigt lockande!!!!

Rouge said...

Beautybible: Ja verkligen! :O Lyyyyx liksom! ;)

Anonymous said...

tihi,. du verkar ha somnat vid msn sötis.. men jag tänkte på detta med borstar bla den vi såg från mac som du ville ha, tror du inte det finns sånna på den färghandeln vi va på? eller tror du inte de funkar för detta ändamålet?
pussss :)

Rouge said...

Golden Touch: Jag tror inte det fanns där, för i så fall hade jag nog reagerat på det och köpt med mig en haha! ;) pusspuss ;)