Sunday, May 6, 2007

Dagens tips!

Jag brukar alltid smörja in armbågarna och händerna innan jag lägger mig. Detta är verlligen bra för att hålla armbågarna i fint skick, och förhindra att de blir så torra så att huden spricker (som de kan bli då de är riktig vinterkyla, men annars så är mina armbågar torra året runt), för det är ju riktigt obehagligt. För en torris som mig så är det verkligen super att smörja in dem varje kväll som en del av kvällshudvårdsrutinen helt enkelt.

Att smörja in händerna varje kväll är ju också riktigt bra för att förhindra att de torkar ut ordentligt. Sedan håller de ju sig riktigt fina om man gör det detssutom, och framförallt så håller sig naglar och nagelband (jag smörjer alltså in även dem ordentligt) mycket bättre och blir mycket snyggare eftersom de blir ordentligt återfuktade.

Just nu så använder jag faktiskt L'oréal - Nutrilift för dessa syften, för den återfuktar rejält och går in riktigt snabbt (detta är också min nya favoritbodylotion! =D). En annan kräm som också är fenomenal för att råda bot på torra armbågar är faktiskt min nattkräm Lumene - Soothing Night Cream! =D




Lumene - Soothing Night Cream


L'oréal - Nutrilift

4 comments:

Anonymous said...

det är smart. jag har torra knän och armbågar.

Rouge said...

Ellen: =) Ja, det är väldigt bra att lägga till det i den vanliga rutinen, så skönt att slippa få jättefnasiga armbågar =) Har rätt torra knän jag också, men de smörjer jag alltid in efter duschen, tillsammans med resten av kroppen förstås! ;)

Anonymous said...

skumt... provade att skicka ett inlägg ifrån alla tre nedanstående alternativ igår eftersom min kommentar inte kom upp, trode att du ändrat inställning, men de verkar inte ha kommit fram något av dem :O
well well, puss sötis
detvar roligt att träffas igår iaf, trotts att jag var så seg

Rouge said...

Golden Touch: ojdå! :O Skumt! Ja det var jättemysigt! =D pusspuss