Friday, April 13, 2007

Höll nästan på att köpa Dove - Summer Glow!

Var nere på mataffären alldeles nyss, och plockade nästan ner en Dove - Summer Glow i matkorgen. Men jag lyckades hindra mig själv, för brun utan sol och moi har aldrig gått speciellt bra ihop. ;)

Dove - Summer Glow

I somras körde jag med Dior - Dior Bronze som hade fått fin kritik i en hel del recensioner, och denna skulle vara rätt mild och försiktigt ge färg. Ja, så jag applicerade den en gång, och det såg ut att bli bra, men otålig som jag var så skulle jag applicera den en gång till (för det stod att man skulle applicera den 1-2 gånger beroende på hur stark färg man ville ha), för att jag tyckte att det inte riktigt blev tillräckligt med färg efter första appliceringen. Men det tar ju ett tag för brännan att komma upp så det kanske hade blivit superfint om jag bara hade applicerat en gång, men ja, man är ju såå otålig och man vill ha resultat på en gång.



Dior - Dior Bronze

Dagen efter blev jag i alla fall FÖR brun, och det var verkligen FÖR MYCKET! Passar inte i att vara så brun =P Det värsta var dock att det hade fastnat som tusan i handflatorna, trots peeling och fet solskyddskräm i handflatorna och nogrant tvättande, sedan fastnade det i kläderna osv. Även de närmaste dagarna efter man hade smörjt in sig fastnade det också i kläderna under dagen också och allt luktade brun utan sol. Tror dock att detta beror en del på det dåliga hudlotionet från Lancôme som jag smörjde in mig med innan Dior Bronze, för denna kräm gick inte in i huden specielt bra utan låg mest och flöt ovanpå >_<. Diorkrämen var nämligen bra i konsistensen lite gelaktig och gick lätt in och gjorde huden mjuk, och färgen man fick var brun och fin, gyllenbrun är väl rätta ordet. Men den försvann jättefort i ansiktet, och därefter långsamt óch fläckvis på kroppen. Dessutom tog det jättelångtid innan det var helt borta.

ACO - Brun Utan Sol

Sommaren innan detta så testade jag ACO - brun utan sol för att den hade fåt bra kritik den också och skulle vara riktigt prisvärd, och det var ungefär likadant med denna. Jag blev jättebrun, men mer orangebrun och jag har för mig, vilket inte var för snyggt. Har också för mig att färgen försvann fläckvis den gången också... Sedan luktade den dessutom jättemycket brun utan sol, ugh...

Tja, så jag tänkte idag att jamen Dove's Summer Glow kunde kanske ge lite lätt fin färg, och att jag kanske kunde testa lite någonstans på kroppen innan jag smörjer in hela kroppen, men sedan mindes jag att stackars Katarina som driver den härliga bloggen Bjooti hade blivit organgerandig av denna kräm, vilket jag själv också har blivit i viss uträckning av både ACO:s brun utan sol och Dior Bronze, och jag tänkte att ja det är nog bäst att jag besparar mig flera veckors trubbel genom att undvika att köpa med mig Dove's Summer Glow. Så det blev därför inget inköp, men jag måste ändå erkänna att jag fortfarande är sugen haha! ;)

10 comments:

Anonymous said...

ja det är ett himla jobb med brun utan sol produkter till kroppen. Vore skönt om man bara kunde gå och ta en soldusch. Men det kostar. Tycker själv att doves är väldigt bra. Iallafall den ljusa versionen, den andra ser så ojämn ut när man applicerat den. Kram :)

Rouge said...

Lotte: Ja, det är det verkligen! Hehe, ja lite slappare det! ;) Men jag har hört att färgen tenderar att försvinna sådär fläckvis av det också, och att man kan bli orange osv! ;) Men i alla fall, det är ju inte en massa jobb! ;) Ah, oki, det var den jag såg i mataffären idag! ;) Det låter ju faktiskt bra! Kanske ska våga mig på att köpa den då trots allt hehe! ;) Kram kram! =)

Anonymous said...

puss babe. jag har den hemma, använde den förra våren. smidigt o lätt, men som sagt man får inte lata sig med att inte skölja av händerna noga efteråt! :O tror det kan vara värt ett köp men jag vet inte riktigt om den gjorde så stor skillnad, men bra som bodylotion :)
very well,. lycka till. pusss

Rouge said...

Foxy: Hihi puss! =D Jaha! :O Nej det förstås :O Ah oki! ;) Tja, om den inte gjorde så mycket skillnad så är det nog inte så farligt att prova iaf ;) Och bra att det är bra som bodylotion också :D thx ;) puss! :D

Anonymous said...

Jag blev då inte nå orange då jag testade Dove Summerglow. Jag är en riktig blekfis så jag var lite rädd att det skulle hända men ger en lätt solbränna och bra som bodylotion.

Rouge said...

Anonymous: Nice! ;) Låter super ju, vågar nog mig på att testa den då trots allt! ;)

Anonymous said...

Jag gillar inte Dove summer glow. jag tyckte att det lätt blev ojämnt, samt att färgen drog för mycket mot orange. Däremot gillar jag Natusans holiday skin väldigt mycket. En väldigt bra färg som inte alls drar mot orange (man ser naturligt solbrun ut), den blir inte heller ojämn.

Rouge said...

Helena: Ojdå! Så får det ju inte bli >_< Det råkade dock åka med en Dove Summer Glow när jag handlade sist, så vi får hoppas att det blir bättre för mig :O

Åh, tack för tipset, det låter ju super, kanske testar den då om Dove's inte funkar! =D

Anonymous said...

brun utan sol... som den där gången du hade "solat" framför datorn? ;)

Rouge said...

Chelsea: Haha! Ja, fast jag tyckte jag blev FÖR brun den gången! ;) Såg lite för mycket och lite skumt ut haha! ;)