Saturday, April 14, 2007

Värsta felköpet någonsin!

Mitt värsta felköp gjorde jag för ungefär ett och ett halvt år sedan. Det jag köpte var ett gloss från Smashbox faktiskt; Smashbox - Lip Gloss - Sheer: Pout. Jag köpte det på Eleven, och trodde att nyansen Sheer Pout skulle vara transparent rosa.

Smashbox - Lip Gloss - Sheer: Pout



Men det ser ju ut som det är en transparent rosa nyans! ;)

Men jag kunde inte ha mera fel än så, ojojoj! När jag fick hem det var det ljusrosa, och väldigt färgrikt (och en väldigt knallljusrosa färg, om man nu kan skriva så =P), alltså allt annat än transparent. Problemet med detta är att ljusrosa är en färg som absolut inte fungerar på mina ganska röda läppar nämligen. Eftersom mina läppar är mörkare än den färgen, så blir det helt fel om man lägger ljusrosa. Läpparna ser nästa blålila ut, och det ser helt onaturligt ut med den ljusrosa färgen på mina mörkare röda läppar. Ljusrosa läppstift går tex inte heller.

Men visst provade jag glosset, men ja det såg heeeeeelt fruktansvärt ut! Hjälp alltså, så det var helt oanvändbart! Dessutom verkade inte den färgen fastna ordentligt på läpparna utan det blev liksom fläckvis rosa, jättekonstigt. Ja, riktigt hemskt såg det ut minsann! Visst kan man dämpa läpparnas färg, men det är inget som jag orkar göra bara för att endast använda ett gloss, som man ändå applicerar om några gånger om dagen...

Hade det dock varit transparent rosa hade det fungerat, eftersom det då inte är någon färg som liksom får effekten att det helt täcker över mina läppars naturliga färg. Utan då blir lite skir rosa färg som sammansmälter fint med mina läppars egna nyans. Men ja det var det ju inte så, detta är alltså mitt värsta felköp ever!

Vilket är ert värsta felköp i sköhetsproduktsväg? ;)

11 comments:

Anonymous said...

Oj, värsta felköp? Hm, det blir nog ett läppglans från Mac, Russian Red, alldeles för blå för mig...Var inne på det där med röda läppar.

Anonymous said...

Det får nog bli den där scruben från Body Shop, som var sjukt dålig. http://makeitup.blogg.se/100107201105_varning.html

Rouge said...

Mia: Oj, blå, ingen hit det! ;)

S: Oj!! :O Kollade länken och det lät ju verkligen helt hemskt ju! Urk! :O

Anonymous said...

tihih,. fast jag tycker att det ser rätt så rosa ut ;P
hoppas det gick bra i skolan idag =D nu ska jag se på våra bästa år, haha. puss babe

Anonymous said...

Cornsilks löspuder i original. Jag trodde jag såg asfräsh ut tills jag såg mig själv utomhus. Såg ut som en silverfärgad alien i ansiktet! Pudret som är en riktig klassiker har ju en jäkla massa glitter i sig!!! Aj aj aj

Anonymous said...

Mitt värsta felköp är Eyeko-krämen. Helt VÄRDELÖS! Luktar apa, glänser som en fet gris och står helt mållös till att den är så hyllad.. Men jag vill så gärna att den ska funka på mig också så jag kan inte kasta burken utan testar den lite då och då.. om något har hänt sedan sist ;)

Rouge said...

Beautybible: Gah! :O läskigt! :O Flera ton glitter är ju aldrig bra! ;)

Red Head: Förstår det du! Jag håller med dig!! Själv tycker jag att man får en suspekt fiskfjällsglans i ansiktet då man använder den, ugh! Plus att den inte känns så luftig, utan det känns som man har ett tjockt lager av läskig gummigaktig kräm hela dagen lång, och så är det för mycket glitter dessutom!

Haha, kan ju vara så ibland! ^^ Min burk åkte i papperskorgen för längesen! ;)

Malin said...

Mitt sämsta köp är ID´s mineralfärg till ögonbrynen. Tjejen i butiken målade så himla snyggt så jag slog till och köpte skuggan och penseln för några hundra, men jag har inte använt det sen dess - det är HELT OMÖJLIGT att få det snyggt själv. Egentligen är det väl inte själva skuggan det är fel på, men det är ett felköp för mig.:(

Rouge said...

Mailn: Ojdå! :O Inte bra med svårhanterliga produkter! Så jobbigt när man gör fe felköp, bra produkter, men som bara inte passar en!

Anonymous said...

Hehö hemska glitter-nagellack... som jag fick gratis. men aldrig använde. annars så är det nog något rosa/vitt FJORTIS ögonsmink skit jag köpte på H&M för 10 spänn. det var rea btw. hemskt!

Rouge said...

Chelsea: Hehe, tja glitter kan vara fint om man har ett bra och snyggt lack, men har man ett crappigt lack så kan det vara riktigt hemskt ja! ;)

Haha, lol! ;) Hehe, HM-smink är ofta crap, även om det kan finnas vissa guldkorn ;) Men HM-smink på rea är nog ingen bra idé att köpa haha! ;) Då får man ju typ det sämsta av det sämsta! ;)

Förstår att dessa två grejer var dina värsta felköp hehe! ;)