Tuesday, April 17, 2007

Dagens Shopping: Laura Mercier - Tinted Moisturizer!

Har gått och blivit väldigt sugen på en tinted moisturizer nu när den härliga värmen har kommit och solen skiner hela dagen! =D Då det blir varmare kan det ju kännas för tungt att ha en foundation i ansiktet, och då det är rejäl sommarvärmen så är det ju bara obehagligt att ha foundation tycker jag (går ju knappt heller då det är riktigt, riktigt varmt känns det som). =) Så därför är ju en tinted moisturizer perfekt nu i vår, och sedan dessutom på sommaren för att jämna ut hudtonen lite grann utan att täcka för mycket och ge ansiktet lite lyster! =D


Laura Mercier - Tinted Moisturizer


Då jag kände på Laura Mercier - Tinted Moisturizer (nyansen Porcelain) på COW på NK kändes konsistensen helt perfekt; lätt, fräsch återfuktande, har spf 20, och så fanns den framför allt i en bra nyans som passar min hudton, och då man provade den på handen tycktes den ge en riktigt fin lyster och lagom täckning (men ja, visst är det svårt att se det då man endast provar på detta sätt, men ändå ;). Gillade den verkligen, så det fick bli ett inköp! ;) Dessutom fick den ju en riktigt fin recension av LipGloss Bitch, men dyr (430 kronor) är den som hon också skriver! ;) Hoppas att den är värd det! Imorrn blir det premiärtestning i alla fall! ;)

Måste också säga att en Dove - Summer Glow (för det trevliga priset av 63 kronor) slank ner i matkorgen då jag var och handlade häromdagen! ;) Och den ska också testas snart, får hoppas den funkar för mig nu, och att det inte blir lika illa som de andra gångerna jag har använt brun utan sol haha! ;)

7 comments:

Anonymous said...

det låter ju riktigt bra! är inne på andra dagen nu med dove, meatdels för att kunna säga till dig om den funkade eller inte, men nu får du erfara det själv :)
ah,. lumene har också en sådan tinted moistur, men jag är osäker på det eftersom det bar finns i en nyans,. laura mercier låter ju mkt smartare med flera olika nyanser :D
ses imorgon? pusss

Rouge said...

Linda; Hihi, spännande! ;) Jaha, nej en färg passar ju inte alla! :) Ja, den är jättehärlig, invigde den idag! yes, det ska vi allt, ska bli jättekul att träffa dig ju som vanligt!! ;) pusspuss sötis! =D

Anonymous said...

Wow, du har köpt den!!!
Den är super. Jag gillar den skarpt!! Lagom täckande, lagom konsistens, lätt att applicera...ALLT!

Rouge said...

Mia: Ja verkligen! =D Provade den för första gången igår, och jag älskar den! Den är precis som du säger ja, fabulous! =D

Anonymous said...

vill också testa Laura, den är ju så älskad av alla!!!

Anonymous said...

Jag har tänkt att köpa den, men vet inte hur skarpa nyanserna är? Vilken tog du? Ska beställa den genom en vän som ska till USA =o)))

Rouge said...

Beautybible: Ja, den verkar vara det ja! =D Tycker du ska prova, den är verkligen ett riktigt kap! =D Så lätt och skön men täcker ändå jättebra, men inte för mycket! Perfekt nu på våren och till sommaren! =D

Ulrika: Inte lätt att veta nej! =) Själv har jag den ljusaste nyansen, blek som jag är! ;) "porcelain" heter den och den smälter jättebra in i huden!

Om man kollar på denna produkt på laura merciers hemsida så tycker jag att nyansen som jag har (porcelain) ser ut som nyansen nude i verkligheten, och att färgskalan fortsätter som i nyanserna i efter färgen nude... Men ja detta är väldigt ungefärligt beskrivet, men det är väl så bra som det går att beskriva såhär i kommentarsfältet! ;)

Inte dumt att beställa genom en vän sådär heller ju hihihi! ;)