Wednesday, March 21, 2007

På jakt efter ny duscholja!

Just nu har jag Niveas duscholja, och den är jättebra! Men jag har använt den så många gånger nu, och är därför sugen på att prova någon ny duscholja, vet dock inte riktigt vilken. Men jag har har spanat in ett par stycken (de två på bilderna nedanför förstås;)).

För torrisar som mig slår ju duscholja alla duschkrämer som säger sig vara sååå återfuktande, och att byta ut duschkrämen mot duscholja är en av de bästa sakerna som jag har gjort för min hy, därför att har gjort enorm skillnad på den, eftersom duscholja återfuktar extremt mycket mer än vanlig duschkräm.


Lumene - Body Aktiva Time To Relax: Shower and Bath Oil

Eucerin - Shower Oil

Dessa duscholjor verkar vara två trevliga altenativ, men de är de enda duscholjorna som jag känner till hittills, och Niveas då (okej, jag har ju inte direkt letat massor, utan de är dessa tre jag har sprugit på i affärena ;)), så det finns säkert fler härliga duscholjor som jag har missat! ;)

11 comments:

Anonymous said...

eucerin har ju bra lääppbalsam.. :=)

Anonymous said...

Jag har den från Eucerin och den är jättebra, men den doftar inte jättegott. Den luktar inte illa, men inte gott heller...

Anonymous said...

Enda kruxet tycker jag är att man sabbar sin badhandduk direkt när man kör med duscholja. Får tvätta dem mycket oftare än annars.

Anonymous said...

Apoteket har några versioner. men jag tycker inte det känns som man blir ren! har aldrig provat Nives men däremot Eucerin och den luktar inte alls bra.

Angus said...

gillar inte alls eucerin, hade den i badet och det blev mucho äckligt. svårt att förklara, men helt slemmigt, jämfört med min favorit från spa wisdom, body shop. Den, är däremot helt suverän :)

Ivana said...

Duscholja är sååå mycket bättre. Älskar det! Enda nackdelen är att de inte löddrar lika mycket

Rouge said...

Ellen: Hihi, nice! ;) Själv har jag aldrig provat deras läppbalsam, men det blir något att lägga på minnet då! ;)

Anonymous 1: Det låter ju bra då =) Är inte så nojig för dofter, men illa får det ju inte lukta, men är det varken illa eller gott så gör det inte så mycket! ;)

Anonymous 2: Ojdå, vad jobbigt! Det har jag aldrig märkt med min niveaduscholja ^^ Man bara spolar av den som med vanlig duschkräm, och så är det inget kvar, förutom mjuk hy! ;)

Anonymous 3: Oki, tja det är ju ingen hit, hela meningen med att
duscha är ju att bli ren och fräsch ;) Oj, kanske inte ska köra på Eucerin då! :O

Angus: Oj, läskigt! :O Oh, den där från Body Shop har jag inte sett, den låter ju helt klart mest spännande, och Body Shops produkter brukar ju lukta jättegott dessutom! Ska ta definitivt ta och kolla in den! =D Tack för tipset! =D

Ivana: Ja verkligen! =D Hihi, ja det är ju mysigt när det löddrar! ;)

Anonymous said...

Håller med Angus om Body Shop, check it out! :)

Rouge said...

Moa: Åh, det måste jag verkligen göra! ;)

Refur said...

Hej,
Håller med om att gå över från duschcreme till olja är helt underbart. ^_^
Tidigare använde jag Eucerin pH5 Wash Lotion, alltså en vanlig duschlotion. Jag hade den oparfymerade versionen då jag föredrar att lukta som jag själv vill. ;D Har bara bra saker att säga om den, men som du själv nämner så återfuktar en creme eller lotion inte i närheten lika bra som en olja.

När jag testade Eucerin pH5 Shower Oil fastnade jag direkt. Det va, och är fortfarande, produkten jag alltid har letat efter. ^_^ Lukten tycker jag om. Visst är den speciell, men man vänjer sig snabbt och börjar då gilla att den är så diskret. Sen finns den oparfymerade versionen också. Då är det bara ingredienserna som luktar. Och den lukten sitter inte kvar speciellt länge. Dessutom är den så mild att den lätt döljs av andra lukter. Exempelvis parfym och hårprodukter. Klart att en olja är kletigare än en creme - det är hela grejen typ. ^_^ Men att handduken ska bli oljig har jag inte upplevt. Dessutom står det på Eucerin.se att man bör skölja/tvätta av badkaret om man använder oljan där.

Testa Eucerin - Jag lovar att du kommer bli nöjd! :D

-Refur

Anonymous said...

Eucerins duscholja luktar helvete. Ska fan slänga den.