Thursday, March 22, 2007

Favoritpuder!

Två storfavoriter i min makeupsamling är Chanel's fantastiska puder, och detta är beautyprodukter jag bara inte skulle klara mig utan!

Chanel - Poudre Universelle Libre: Yes, jag har bloggat om detta förut, och jag gör det igen. För det första så har jag aldrig provat ett löspuder som ger så fantastiskt fin lyster som detta och det ger verkligen ansiktet liv, otroligt bra när man är morgontrött eller när det än kan tänkas behövas. Sedan blir man alldeles sidenmjuk av det, och trots den fina lystern så blir ansiktet riktigt matt och fint. Perfekt alltså!


Chanel - Poudre Universelle Compacte: Kompaktpudret som alltid får följa med mig i handväskan, men eftersom Poudre Universelle Libre ger ett sådant superresultat som håller jättefint hela dagen så behöver jag inte använda detta alltför ofta. MEN, då jag verkligen behöver det, som tex när man springer i illfart till bussen, och kanske blir lite blank i ansiktet så är det verkligen guld värt!!! Man pudrar på, och det blir en såååå snygg matt finish, huden känns och ser t.o.m sidenmjuk ut, men samtidigt otroligt naturlig (det är sannerligen inte alla kompaktpuder som klarar att se så naturliga ut minsann!). Och mattheten håller sedan i sig hela dagen! Love it!

4 comments:

Anonymous said...

Hej babe! Jag vill också ha chanels löspuder :)Men det var rätt så dyrt eller? Allt väl med dig och tias? miss you.. Puss pusss

Ivana said...

Efter många inlägg kan jag ju lätt konstatera att ditt favoritmärke är nog just chanel ;)

Anonymous said...

Hi hi..har du prövat allt från Chanel ? ;)

Rouge said...

Foxy: Hey sweetie! Förstår det, det är ju helt fantastiskt bra! =D Minns inte vad det kostade, 300 eller nått var det på strawberrynet! Jarrå, tias mår mycket bättre nu, och vi har det så mysigt så! =D saknar dig massor också sötnos! =D Vi får ses nästa vecka eller så, har ju hemtenta nu! :O pusspuss darling

Ivana: Visst är det det förstås hihi! ;) Chanel har alltid så oemotståndliga produkter! ;)

Hannah: Hihihi! ;) Som väl är så har jag ju inte det, har provat en hel del, men har mycket kvar att prova också! ;)