Saturday, March 24, 2007

Bästa handkrämen?

Just nu äger jag Vaseline - Healty Hand and Nail och Clarins - Crème Jeunesse des Mains, och dessa är bra handkrämer.

Vaseline - Healty Hand and Nail doftar otroligt gott, men problemet med den är också parfymen, därför att den irriterade mina handeksem som uppkom nu i vinter något extremt; de blev illröda och brände och sved. (eftersom jag aldrig har haft eksem innan så dönade jag på första bästa handkräm jag kunde komma åt då de uppkom och ja det var inte smart förstås =P.) Sedan upplever jag att den bara mjukgör för stunden, och att händerna blir torra alldeles för snabbt igen.

Clarins - Crème Jeunesse des Mains är också bra, men jag har tröttnat lite på den för den känns för torr. En torr kräm alltså, det bara försvinner in i händerna på en gång och det känns som den mjukgör för lite. Jag är ju annars nojig för klibbiga krämer, och borde definitivt gilla den här, men den är bara FÖR torr, och går upp i rök på händerna... Det man vill ha är en mjuk och krämig handkräm som verkligen mjukgör och går in snabbt!

Är nu därför lite sugen på att prova Dr. Hauschka - Hand Cream, som jag har läst mycket gott om på många ställen. Men också Lancôme - Caresse Mains, för att jag minns att jag provade den för längesedan och den doftade gott, men inte extremt mycket, och var mjuk, skän och krämig, men gick in snabbt!

Dr. Hauschka - Hand Cream

Lancôme - Caresse Mains

8 comments:

Anonymous said...

Usch, akta dig för Dr Hauschka, den luktar förfärligt! Om du är nyfiken så prova den ordentligt i affären för doften är så himla stark och jag kunde bara inte med den! Gav bort tuben till min mamma direkt och hon gillar den inte heller!

Anonymous said...

kolla på hälsokraft på norra hamng 38 eller kungsportsavenyn 31-35. Läste som sagt att de hade prover på Dr Hauschka för 25 kr styck. Men om det även har det på handkrämen vet jag inte. Puss puss söt!

Rouge said...

Katarina: Oj, tack för det tipset! Får ju inte lukta för illa! :O

Foxy; Åh, ja juuust det ja! Jättegulligt att du påminde mig om det! Tack sweetie! ;) pusspuss sötnos!

Anonymous said...

Ja Dr H har en stark speciell doft. Personligen gillar jag doften. Doftar inte tillsatt parfym utan mer naturliga örter.
Clarins har ju till exempel också en stark doft men det är ju mer än väldigt stark, kemisk tantdoft.
Ifall man har problem med riktigt torr, uppsprucken hy så funkar DrH utmärkt! Vill man däremot bara ha en återfuktande handkräm som kan användas varje dag så funkar ju Vaseline och Lancome lika bra.

Miamaia said...

Jeg synes Dr. H lukter godt, jeg, og håndkremen er veldig god. Men den er lett, og trekker raskt inn, så kanskje ikke så bra for kjempetørre hender? Dessuten er metalltuben upraktisk.

Hvis du trenger noe heavy duty, burde du prøve shea-håndkremen fra L'Occitane.

Rouge said...

Nyans: Åh, tack för all den informationen, superbra att veta! =D Får ta och känna på dem båda, och så får vi se var det blir! ;)

Prinsesse Vil Ikke: Ahh oki! Åh det låter allt lockande, ska kolla in den! =D

Anonymous said...

Jag håller med Prinsesse Vil Ikke. Handkrämen från L'occitane är super!

Rouge said...

Li: Åh, ska verkligen lägga den på minnet! =D