Sunday, March 25, 2007

Dåliga produkter från Chanel!

Mycket har det bloggats om Chanel, eftersom det är mitt absoluta favoritmärke, som ni har märkt! ;). Men det betyder inte att jag är snäll i bedömningen av produkterna bara för att de är av det märket!

Måste därför varna för ett par riktiga bottennapp från Chanel också, och först ut är:





Chanel - Extrême Cils Mascara: Den här mascaran är verkligen en av de sämsta jag har prövat någonsin. Den gav dock supersnygga fransar första gången jag använde den, och kanske andra gången också. Men sedan, så klumpade hela mascaran ihop sig till en enda klump, massor av klumpar i borsten blev det, och den blev väldigt torr. Efter endast ett par gångers användning, så gick den helt enkelt inte att använda mer, eftersom den var nästintill omöjlig att applicera (pga av alla klumpar i borsten och för att den var så otroligt torr), och det blev ju ingenting av den så den åkte i papperskorgen!





Chanel - Vitalumière Foundation: Jag trodde att denna skulle vara perfekt för min torra hy, eftersom den återfuktar mycket. Men ja jag som har torr hy, fick BLANK hy av denna, och inte så lite heller! Jag blev riktigt blank på näsan framförallt, men också i pannan och på kinderna 20 minuter efter applicering! Sedan kändes det därefter som den bara försvann in i hyn, och så var man superblank hela dagen! Horribelt!

Denna skulle dock kanske kunna passa någon med ännu torrare hy än mig, som behöver rejält med fukt under dagen, men för mig var den alldeles för mycket! Skriver detta för att jag vet att den är rätt omtyckt, och har fått många superrecensioner på makeupalley! Men för mig så var den bara hemsk, trots att jag har rättså torr hy!

10 comments:

Anonymous said...

Det är ju tråkigt när produkterna faktiskt är relativt dyra.

Rouge said...

Mia: Ja det är det ja! Men som tur är så är det inte ofta man åker på så dåliga dyra produkter! ;)

Anonymous said...

och chanel är ju inte ett så billigt märke heller..

Anonymous said...

Saknar dig muppsi! //linda

Rouge said...

Ellen: Nej precis, även dyra märken har ju bottennapp, dock brukar de ha färre bottennapp iaf! ;) Chanel har massor av riktigt högkvalitativa härliga produkter, men de här två är inget att hänga i granen enligt mig!

Linda: Aaaaw!! saknar dig massor också!! vi får ses i veckan! =D hemtentan ska vara inne på tisdag! ;) så vi får höras efter det eller så, väldigt stressigt just nu nämligen! >_< puss puss sweetie!

Ivana said...

Oj men då kanske underlagskrämen skulle funka på mig för min hud blir så sjuuuukt torr på vintern.

Anonymous said...

Trisst med dåliga produkter, men kul läsning som vanligt=D

Rouge said...

Ivana: Kanske det, men be om ett prov på den innan du köper den! =)Förr jag har torr hy, och jag blev väldigt blank av den! Och satsa på en grym dag och nattkräm, sååå härligt att ha det när man har torr hy! ;) Dermalogicas intensive moisture balance (min dagkräm just nu) är verkligen en riktig pärla! =D

S: Ja verkligen! Hihi, vad bra! ;) Tack så mycket! ;)

Sabine said...

Gud vad tåkigt, speciellt eftersom man förväntar sig att de ska vara bra också. Pris och kvalité går ibland hand i hand, och ibland inte alls.

Rouge said...

Sabine: Ja verkligen! Så är det ja! Tycker dock att dyrare produkter i allmänhet håller mycket högre klass och kvalitét än budget! Men det innebär ju inte att att man inte kan råka ut för dyra bottennapp, och då är det inget kul alls nä! Dock var det längesedan som jag råkade ut för de här två dåliga produkterna från Chanel, men det är ändå alltid bra att varna! ;)