Sunday, March 25, 2007

Veet - Hårborttagningskräm för duschen: fungerar det verkligen?

Jag läste om dessa hårborttagningskrämer hos Make Me Up för ett tag sedan, och hon hade provat dem och tyckte att de var super och verkligen fungerade! (vilket hon verkligen inte trodde från början) Så nu är jag minst sagt nyfiken! ;) Man smörjer in benen och låter krämen sitta någon minut, och spolar sedan bort den i duschen, låter ju supersmidigt eller hur?

Dock fungerade Veets gamla gamla hårborttagningskrämer inte alls på mig, de som man smörjde in benen med och lät sitta någon minut, och sedan skrapade bort krämen med en grön skrapa. Blev ändå hår kvar med den, så det var ingen hit... Men dessa nya krämer kanske är bättre då?


Veet - Hårborttagningskräm för duschen

15 comments:

Anonymous said...

Jag tror dock inte att dessa är så dryga. När jag hade den gamla varianten räckte den till ungefär 2 omgångar! Så det blir nog rätt dyrt i längen för en förpackning kostar väl ca 100:- Men en förpackning kan man ju alltid kosta på sig att prova =)
Då kanske vi ses efter tisdag då:) puss pusss

Rouge said...

Oki! :O De var inte de gamla krämerna heller har jag för mig! ;) Japp, man kan ju alltid prova, hum ja jag tror de kostar 95 ;) Japp, på onsdag kan vi säkert ses eller så, har föreläsning 9-11! ;) pusspuss sweetie! (är på msn nu btw! ;))

Anonymous said...

Nä, funkar inte på mig. Man behöver väldigt stor mängd och sen finns det ändå hår kvar på benen. Dessutom gillar jag inte lukten.

Anonymous said...

Jag håller med Catarina, lukten. Det luktade surt men som tur var försvann lukten relativt fort. Alltså, den var borta efter ca 20 min iaf. /makemeup

Anonymous said...

Fungerade inte på mig, men xdäremot tycker jag varianten med razor utanrakblad är toppen..

Ivana said...

Dessa krämer har inte fungerat på mig heller men som du säger, kanske de nya?

Rouge said...

Catarina: Usch, låter inget vidare alls!

Lina: Aah oki, hehe minns lukten från de gamla krämerna ja, och jag har för mig att den försvinner rätt snabbt som du säger! =)

Anonymous: Alright! ;)

Ivana: Hihi, ja! Kanske de nya! ;) Får se om jag slänger ut lite pengar på att pröva hehe! ;)

Anonymous said...

På mej funkade den! Fick till och med bort allt hår med en gång! I vanliga fall brukar det ju vara så med krämer att det lossnar lite direkt efter och sedan under dagen trillar resten av.
Fast krämen håller sej inte kvar på benen i duschen! och som de flesta andra skriver räcker en tub till kanske två gånger vilket gör att det hela blir lite väl dyrt.
Då gillar jag Veets rasera bättre! Den får bort håren på bara några minuter och räcker länge!

Anonymous said...

Dush-versionen funkade inte på mig, kladdigt, odrygt och ineffektivt. Däremot använder jag rasera sedan lanseringen för något år sedan och är mycket nöjd!

Rouge said...

Nyans: Oj vad bra! Illa att den är så enormt odryg bara!

Ah, hum jag tror jag har provat den där rasera, fast det var så längesedan att jag inte kom ihåg hur resultatet blev! :O Minns bara att deras äldsta kräm inte fungerar på mig alls ;)

Anonymous: Jobbigt! Men det är ju super då i alla fall! =D

Anonymous said...

Jag har provat denna! Jag får alltid sånna plitor om jag rakar bikinilinjen och att låta håret växa ut för vaxning är ju inte aktuellt under sommaren. Jag har därför använt Veet. Man kletar på ordentligt (inte så dryg) och sen väntar man ca 6-7 minuter innan man går in i duschen. Inne i duschen tar man den medföljande svampen och gnor bort. Det funkar fint, men att använda den på hela benen är slöseri, där funkar hyvel bäst tycker jag. :-) Katarina

Rouge said...

Katarina: Vilket bra tips för bikinilinjen! =D Japp, hyvel är jättebra, och går snabbt =D Håret växer dock ut snabbt bara, det är det som är nackdelen ju >_<

Anonymous said...

Jag har testat flera av Veets produkter med samma resultat. Tar inte bort allt hår och jag får utslag i 2 veckor. Det är nog knappast hudvänligt om det löser upp hår. Håret är väl uppbyggt av samma saker som huden och om det löser upp hår, vad gör det med huden?

Rouge said...

Li: Oj, vad läskigt, din stackare!! :O Nej, det har du nog rätt i faktiskt... Och jag har ju torr hy dessutom, så det kanske inte är så bra...

Anonymous said...

ok, typiskt att man inte hittar googlesvar på internet för de mest intima frågorna.. ;) men jag har länge undrat hur f-n man ska raka sig/hårbrottaga sig för att få bort de mest irriterande ( om man nu stör sig) håren PÅ kön, i mellanområdet och runt skinkorna. nivet, allt sitter inte på venusberget.. detta kanske kan tyckas onödigt men iaf runt skinkorna vill jag gärna få bort håret..vad sjutton använder man för medel där? inte veet väl? finns det nån typ av känslig hårborttagningskräm, vet nån?