Sunday, March 11, 2007

Überbra tips om applicering av löspuder!

Makeupartisten Tomas Lenneryd tipsar i en artikel i Aftonbladet om att använda den rena baksidan av makeup-svampen, istället för en traditionell pudervippa vid applicering av löspuder:

"Jag använder alltid (den rena baksidan av min) foundation-svamp även till puderapplicering. Då blir det tunnare, mer genomskinligt och "naturligt" än med traditionell vippa – och en pryl mindre att hålla reda på."

Chanel - Poudre Universelle Libre

Detta är verkligen ett suveränt tips för att uppnå den perfekta transparensen. Med vippa kan det lätt bli lite dammigt och för mycket, även om man borstar bort överflödet med en stor puderborste.

Ett litet tips från mig också är att man struntar i att klappa in pudret med makeupsvampen runt ögonen. Då man borstar av överflödet med sin stora borste passar man istället på att svepa lätt under ögonen och på ögonlocket för att uppnå den perfekta transparensen även där! =) Det är annars väldigt lätt att det blir för mycket puder runt ögonen, och att de fina linjerna under ögonen framhävs när det blir för mycket puder där.

7 comments:

Anonymous said...

"svär på chanel" sa carrie i sex and the city en gång. jag håller mig till dior ^___^ hihihi. hur blir man kompis med någon på det här läskiga blogg-stället?

Rouge said...

Chelsea: hihi! ;) Japp, Chanel är fabulous! ;)Och Dior är inte fel heller förstås, hehe! :D

Blir kompis?! o____O

Ivana said...

Åh tack för tipsen! Dessa kände jag inte till :)

Anonymous said...

Nej, jag använder aldrig makeupsvamp och mycket sällan puderpuff för att lägga puder. Använder oftast borste bara för att svepa över ansiktet.

Rouge said...

Ivana: Varsågod! :) kände inte heller till att makeupsvampen kunde göra sig så bra som pudervippa förrän ganska nyligen! ;)

Rouge said...

Mia: Det brukade jag också göra, svepa med den stora puderborsten över ansiktet alltså(och någon enstaka gång med pudervippa), men sedan när jag fick reda på detta tipset så provade jag det, och det funkade ännu bättre, och man sveper ju ändå med borsten sedan efter man har pressat in pudret med makeupsvampen för att få bort det lilla överflöd som blir och få det ännu jämnare. ;)

Tyckte att det kunde bli aningen för lite när man bara svepte med borsten, och gav inte riktigt den där perfekta fixeringen och finishen som makeupsvamp+stor
puderborste gör! ;)

Anonymous said...

Tack for intiresny Blog