Sunday, March 11, 2007

Överlack som gör att nagellacket inte flagar av i duschen?!

Ett sådant skulle jag vilja ha i alla fall, därför att mitt nagellack flagar sig alltid i duschen (antaglien för att naglarna mjukas upp av det varma vattnet, så håller inte nagellacket ovanpå), eller precis efter duschen. Så om det är någon som vet något överlack som verkligen får nagellacket att överleva en dusch och hålla i många dagar så tar jag gärna emot tips på det! ;)

Chanel - Laque Reflet Immédiat

Kanske detta från Chanel skulle vara något, för deras underlack är verkligen suveränt!

12 comments:

Angus said...

måste bara fråga.. vad är skillnaden mellan under och överlack? det känns så onödigt att köpa två olika, men om det har nån funktion är det ju ändå värt att satsa på :)

Rouge said...

Angus: Underlacket har man för att skydda naglarna, och för nagellacket ska få en bra yta att fästa på! =) Det bildar alltså en väldigt, jämn, fin och bra grund för nagellacket! =)

Överlacket har man för att motverka att nagellacket flagar sig; det ska förlänga hållbarheten på lacket alltså! =) Dessutom tillför det extra glans!

Anonymous said...

Creative's nagelprodukter är verkligen toppen, tycker jag :) Jag har deras över och underlack och på mig så sitter nagellacket ungefär en vecka.

angus: Skillanden mellan under och överlack är ganska stor. Underlacket är lite "klibbigt" för att nagelacket ska fastna ordenligt och skyddar naglen från att missfärgas. Överlacket förseglar färgen och gör så att nagellacket torkar lite snabbare och är även extra glansigt.

Anonymous said...

haha... vi svara precis samtidigt :) tur att vi hade samma svar=D

Rouge said...

S: Hahaha, oj, ja jag såg det nu! Tur det ja! ;)

Åh, en hel vecka! Det låter ju riktigt bra! Får kolla in deras överlack då, tack så mycket för tipset! =D

Sabine said...

Har exakt samma problem, vatten på naglarna så försvinner lacket! :(

Rouge said...

Sabine: Ja, det är såå tröttsamt.. man tar en dusch liksom och så börjar det flaga! =/

Anonymous said...

Jag svär vid Seche Vite. Helt suveränt överlack, använder aldrig något annat.

Rouge said...

Jessica: Det är faktiskt det jag har nu, och det blir verkligen världens finaste glans med det, men problemet är att det inte håller, utan flagar alltid lite när jag duschar eller precis efter, så himla synd för det är verkligen grymt snyggt! Har aldrig fått så fin glans med något annat!

Anonymous said...

Jag gillar Sally Hansens Mega Shine. Torkar dessutom på rekordtid :-)

Anonymous said...

Har också problem med att få nagellack att sitta. Det flagar vanligtvis snabbt från mina naglar (1-2 dagar). Nu har jag äntligen hittat en kombination som fungerar bra: Jag börjar med Chip Skip från OPI (en primer för nageln). Sedan fortsätter jag med nagelstärkare. (också den från OPI). Efter det är det dags för lacket, jag använder två lager som jag applicerar direkt efter varandra. Sedan torkar jag lacket med ett superbra överlack, Good to Go från Essie. Jag har aldrig tidigare haft ett överlack som torkar mina naglar så snabbt, vilket är bra för mig som inte tålamod att vänta. Det blir jätteglansigt och håller bra. Jag brukar även lägga på ett nytt lager överlack varannan dag, det håller nagellacket flexibelt. (Annars känns det som om nagellacket torkar ut för mycket och blir hårt, vilket gör att det inte böjs med nageln utan spricker när nageln böjs och flagar av). Så här får jag nagellacket att sitta i minst fem dagar (ibland en hel vecka) på naturliga naglar, och då diskar jag varje dag utan handskar och är allmänt oförsiktig med naglarna.

Rouge said...

Fru Hjelm: Tack för tipset! =D Åh skönt det! ;)Smidigt när det torkar fort! =)

Helena: Oj, tack så jättemycket för alla de bra tipsen! =D 5 dagar till en vecka låter ju super! =)Och Good to Go verkar jättebra också eftersom det torkar "rekordsnabbt" enligt blush! ;)