Saturday, February 3, 2007

Recension: HTH Lotion Orginal (oparfymerad)

Första intrycket av detta lotion är att krämen känns fräsch och lätt, och den är inte tjock i konsistensen, men inte för tunn heller, utan alldeles lagom. Den är sedan väldigt smidig att smörja in sig i, och lotionen går lätt in i huden. En del krämer kan ju vara tjocka och svårinsmörjda, men det är inte denna kräm, därför att den är verkligen hur smidig som helst att smörja på. Doften är nästan obefintlig, och den luktar inte plastigt starkt och illa som vissa oparfymerade krämer kan göra. So far so good...

Eftersom jag upplevde att krämen absorberades så snabbt av min hy, klädde jag på mig ganska snabbt efter insmörjningen. Men redan då kände jag hur jeansen liksom klistades fast då man försökte dra på sig dem, och det samma var det med linnet och tröjan jag då tog på mig. Jaja, klistrigheten går väl över efter några timmar tänkte jag (som med de flesta andra hudlotion). Men allteftersom tiden gick spred sig en obehalig fuktig känsla innanför mina kläder, samtidigt som klistrigheten bara ökade och ökade. Om man kände på hyn med händerna så klibbade det, på ett klistrigt sätt, eller vad man ska säga. Till och med min pojkvän märkte denna klistrighet. =O Jätteskumt verkligen, därför att jag har aldrig var med om detta förut. Vanligtvis brukar problemet vara att hudlotion inte sjunker in ordentligt, och lägger sig ovanpå. Därefter brukar det kännas som att det är kräm var på huden, krämigt alltså.

Det värsta var dock att denna klistrighet eller den fuktiga obehagliga känslan innanför kläderna inte försvann efter några timmar, utan satt i hela kvällen, och hela nästa nästa dag också. Den försvann inte förrän vid nästa dusch! Ugh alltså...Postivit var dock att den återfuktade väldigt bra, mycket bättre än många andra krämer på marknaden. Det var också super att den var så lättinsmörjd också.

Jag kommer inte att använda detta lotion något mer, därför att det var så enormt obehagligt med den där klistrigheten som aldrig försvann och den där läskiga fuktiga känslan krämen gav upphov till innanför kläderna. Outhärligt för mig.

Jag vet att den fungerar superbra för många andra, så det var synd att den inte funkade för mig också. Mitt betyg blir endast en trea på grund av det enorma obehaget den skapade att jag inte ens vill använda den mer. Men den återfuktade som sagt väldigt bra också, och därför får den en trea av fem möjliga. Därmed fortsätter jakten på det perfekta hudlotionet!

Betyg:

R R R R R

6 comments:

Anonymous said...

Vad trist med klistigheten.

Anonymous said...

jag tyckte inte alls den var klistrig :) iofs smörjer jag när jag duschar på kvällen o sen sätter på myskläder så det kanske inte blir samma sak...

Rouge said...

Käthe: Ja, verkligen.. och det var så underligt också, eftersom jag aldrig har varit med om det förut :O

Linda: Jaha =) Jag kanske får ta och prova med myskläder då också =D Fast jag har provat att smörja in händerna också och där har man ju inte ens några kläder på ;) (tja vantar ibland då;)), men det blir samma klistrighet... sååå konstigt! :O

Anonymous said...

Det där är min mamma favorit och jag har också gett den en chans. Men tyvärr är den klistrig på mig också. Inte oljig eller krämig utan som torkat lim. Duschkrämen från samma serie är dock bra.

Rouge said...

Li:Oj, så då är jag inte ensam om detta alltså :O Ja exakt så som torkat lim ja!! Det låter ju bra, tack för tipset! ;)

Anonymous said...

Den blev exakt sådär klistrig och konstig på mig med...