Friday, February 2, 2007

Recension: CCS Ögongel

Nu har jag använt CCS Ögongel i en vecka, och oj vad bra den är! ;) Detta är ju ingen ögonkräm som gör anspråk på att göra saker som reducera mörka ringar, eller ta bort rynkor. Utan detta är en enkel fuktkräm, som bara är gjord för att ge ögonområdet rikligt med fukt, vara svalkande och dämpa svullnader något. Enligt mig är fukten dessutom det allra viktigaste, och det som gör mest skillnad för hur ögonområdet mår och ser ut. Har provat ögonkrämer som säger sig göra massa andra saker också, men de verkar inte göra speciellt mycket heller, utan de är nästan bara fuktgivande de också.

Att ge huden rikligt med fukt är denna ögonkräm helt fenomenal på att göra, och den ger faktiskt den bästa fuktgivande effekten jag varit med om. Mina torrhetslinjer har minskat rejält, och mina ögonområden är supermjuka och har fått en fin och hälsosam lyster (utan några som helst ljusreflekterande pigment).

Krämens konsistensen är väldigt gelaktig och känns aningen suspekt ;) Men den glider otroligt lätt, och desto mindre man anstränging det krävs för att smörja/dutta på den, desto bättre borde det ju vara för den omtåliga huden runt ögonen. =) Den ger också en känsla av att vara väldigt naturlig, och inte innehålla en massa konstiga ämnen. Dessutom sjunker den in snabbt och är skönt svalkande, men den blir lite klibbig precis efter den har sjunkit in. Det gör dock inte mig något, eftersom ögonområdena blir enormt återfuktande. Därefter bildar den en superb bas för makeupen, och håller ögonområdet jättefint återfuktat hela dagen lång! Sedan så har fuktighetsnivån i allmänhet runt mina ögon blivit enormt mycket bättre sedan jag började använda denna krämen.

Att den finns att köpa på Apoteket för den ringa summan av 60 kronor gör ju inte saken sämre heller! Detta är ett solklart budgetfynd, och dessutom mitt allra bästa budgetfynd någonsin! Självklart blir det högsta betyg på denna härliga lilla ögonkräm, som dessutom är förpackad i en väldigt söt rosa tub!

Betyg:

R R R R R

5 comments:

Anonymous said...

Gud vad kul att höra att du gillar den! Har varit min favorit ett tag men aldrig hört om någon annan som använt den så hade ingen aning om den skulle funka för andra eller om jag var ensam om att gilla den!
Och det viktigaste är ju ändå fukten som du skriver, är huden tillräcklig återfuktad så blir den automatiskt att se lite piggare ut :)

Anonymous said...

Hey Fabulous baby! Du vet när vi vart på stan sist... På vägen hem kunde jag ju inte låta bli att köpa denna, då både du och arre har den :$ Tihi* Vet dock inte vad jag tycker om den än då jag bara provat den i två dagar men inte sett någon ändring på mina torrhetsrynkor än, dock.. :S hoppas dte kommer. Ha det så lovely med din fästman nu ikväll! kysss:D

Anonymous said...

Den lät ju super :D Har varit sugen på den förr faktiskt.. kanske blir ett köp på den sen då! :)

Anonymous said...

Tack för tipset! Får bli ett köp av den när min nuvarande är slut.

Rouge said...

Nyans: Hihi! =D Ja, den är ju verkligen super!! Det var faktiskt du som inspirerade mig att köpa den, såg nämligen att du tipsade om den på din best of 2006-lista, och det lät som att den var så bra! Så jag är glad för att du tipsade om den, för vilket superköp det var alltså! =D

Linda: haha, Linda då! ;) Mmm, hoppas det kommer, hoppas den ger bra med fukt för dig iaf! ;) Tack, det har jag allt haft hihih! =D kysskyss

Becccan: Ja, visst! =D Aha, det låter bra det! ;)

Emmy: Ja gör du det, det är verkligen en riktigt fynd enligt mig! ;)Var beredd att lägga mycket mer pengar på mitt inköp av ögonkräm, men det behövdes minsann inte! =D