Thursday, February 15, 2007

Istället För Nattkräm Kanske?

Nattkrämen jag köpte från Apoteket var sådär. Den var väldigt oljig och liksom tunn i konsistensen, så det var som om man hade olja i ansiktet när man smörjt in sig, och denna låg mest ovanpå huden kändes det som. Inte så trevligt...

Så nu funderar jag på att kanske köpa mig någon av de här två, för någon av dem kanske man kan använda istället för nattkräm (boostern tillsammans med fuktkrämen intensive moisture balance förstås)? Vill ju helst ha något utan parfym och med snälla och ej tilltäppande ingredienser, som ger rejält med fukt och lugnar rödheten...



Dermalogica - Skin Hydrating Booster




Dermalogica - Barrier Repair

10 comments:

Anonymous said...

Vilken nattkräm var det du köpte från apoteket?
Skin hydrating booster är toppen! Gillar Barrier Repair också förstås men den är inte speciellt fuktgivande och fungerar bättre över enskilda partier med flagig hy under makeupen än som nattkräm.

Rouge said...

Nyans: Cliniderm Dry & Sensitive Night Cream, länkade den i inlägget som: "Nattkrämen" med rosa text =) Men länken kanske inte funkar eller? :O Fast den funkar här hos mig i alla fall! :O

Åh, det låter bra det! =D Den och intensive moisture balance kanske blir super att använda innan man lägger sig då! =D

Miamaia said...

Jeg skal ikke spamme bloggen din mer, promise....Men jeg må bare si at Hydrating Booster er super, under en vanlig krem. Barrier Repair, derimot, er bare en ekkel silikongele av samme type som mange foundation-primere. Huden min ble kjempetørr av den.

Rouge said...

Prinsesse Vil Ikke: Hihi, du får gärna "spamma" hur mycket du vill! ;) Tips och sådant från er läsare är alltid superbra! =D

Vad bra! =D Får nog ta och köpa mig en Skin Hydrating Booster! Okej, jättebra att du sa det om Barrier Repair för att den hade ju inte varit bra som nattkräm för mig då! Så tack för den informationen! =D

Anonymous said...

Jag skulle nog satsa på Skin hydrating booster :) Barrier repair är mest till för att ha på dagen för att skydda mot tex kyla och så.

Rouge said...

Becccan: Hihi, yes det tror jag allt att jag ska göra! ;)

Jepp! Verkar vara jag som har misförstått barrier repairs funktion lite! ;)

Anonymous said...

Det finns så många produkter från Dermalogica som jag vill prova! Hjälp, vet inte var jag ska börja, iof det blir ju mitt lilla kit då.

Rouge said...

Mia: Ja verkligen, man blir sugen på massa av deras produkter! Men yes, det lilla söta kitet är en jättebra början tycker jag! =D

Anonymous said...

Ja nu när du säger det ser jag ju att du länkat :)
Uppfattade inte det som en länk först!
Tror jag haft ett test på någon annan Cliniderm kräm för ett tag sen och den blev också som en film på huden, usch!

Rouge said...

Nyans: Hihi, jaha! ;)

Ja, exakt så känns den, som en film =/ väldigt obehagligt! Och filmen har inte försvunnit sen på morgonen, och det är det värsta >_< Men annars så verkade innehålla bra ingredienser åså, så jag hoppades på att den kanske skulle kunna funka! ;) Men den var ju ingen hit! ;)