Friday, February 16, 2007

Varför man inte ska nätshoppa försent på kvällen...

Är ledig imorrn och därför har jag passat på att sitta uppe och uggla och nätshoppa lite på härliga Strawberrynet. Har nu inhandlat mina favoriter från Dermalogica Dry Skin - kitet. Det blev den fantastiska fuktkrämen Intensive Moisture Balance, rengöringskrämen Essential Cleansing Solution vars konsistens är härligt mjuk och krämig, och den sista Dermalogicaprodukten blev Skin Hydration Booster som jag har hört så mycket gott om. So far so good!

MEN, i farten slängde jag även ner Murad - Recovery Treatment Gel i varukorgen, och denna ska lugna röd, torr och irriterad hy. Fabulous. Ja, sedan några minuter senare passar jag på att surfa runt lite på Murads officiella sida, där visade sig att man kunde se vad krämen innehöll! Naturligtvis upptäcker jag att den innehåller Salicylic Acid (!!), precis som muradläppbalsamet som torkade ut mina läppar något extremt. Utorkningen berodde ju med största sannolikhet på denna ingrediens, eftersom den verkar exfolierande (peelande)! Så man kan ju fråga sig hur lugnande för huden denna Muradkräm kommer att vara?! Enormt osmidigt impulsköp av mig alltså, och därför ska man inte sitta och nätshoppa försent på kvällen, eller tja i alla fall inte impulshoppa!! Sååå klantigt alltså!! >_< (men visst tänker jag såklart prova krämen, och se om den funkar, men det bådar ju inte gott alltså!)

9 comments:

Anonymous said...

Går det inte ändra ordern då?

Malin said...

Du kan ändra ordern om du mailar dem idag. Har gjort liknande misstag själv och det har ordnats till bra av Strawberrynet.:)

Rouge said...

Emmy: Vet inte! ;) Ska kolla upp det nu! ;)

Malin: Jaha! :O Kan man det även om man har man har fått mail om att den är "dispatched"? Kollade statusen och den är ej skickad från Hong Kongs flygplats än iaf!

Mitt internet har legat nere hela dagen nämligen! Så jag har inte kunnat göra något förrän nu! Men jag kan ju alltid prova att maila dem ändå! Tack så jättemycket för att du tipsade om detta! =D

Anonymous said...

jag har ju sagt till dig muppi! ;P
Har du kommit närmare något mascara köp? pusss

Anonymous said...

Är okcås sugen på fler Dermalogica-produkter! Denna booster, vad gör den??

Rouge said...

Foxy: Hihihi! Jag vet, jag vet! ;) Men jag är ju lite hopplös när det gäller härlig smink och skönhetsprodukts-shopping! =D

Hihi, nej jag har ju HR:mascaran som är jättebra! =D Men visst är det svårt att inte lockas till att köpa andra som tex, Dior Show, Clinique High Impact, eller YSL Faux Cils osv osv! ;)

Mia: Boostern appliceras på rengjord hud, innan fuktkrämen. Det är en fuktgivare som tillför huden massor av fukt, i väldigt koncentrerad form. Så man behöver endast jättejättelite av den!

Malin said...

Ja, jag fick ett dispatched-mail men fick sedan mail om att min order "rättats till" dagen därpå. Skicka iväg ett mail och testa vetja, det kan ju inte bli annat än ett nej.:)

Anonymous said...

Du har säkert redan sett dessa men tänkte tipsa om de ändå. Recensioner ifrån makeupalley om din murad kräm: http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemID=66608/Recovery_Treatment_Gel/Murad/Treatments/

Sov så gott sweetie. pussss

Rouge said...

Mailn: Yes, jag skickade ett mail, men det var tyvärr försent! =)

Linda: Hihi, gulligt av dig att skicka länken ;) Ja, jag har sett den tidigare! ;) hihi hoppas du fick sova så gott också inatt! =D Pusspuss