Sunday, January 21, 2007

Nu blir det ett varmt skönt bad!

Känner mig djupfryst, så nu ska jag ta mig ett varmt bad! =D Och för att inte förvandlas till ett torrt russin brukar jag lägga i duscholja i badvattnet! Detta gör jättestor skillnad för en sådan torris som mig! Det blir också mysigt skum när man lägger i duscholjan, och sedan sätter på vattnet! ;) Använder det alltid när jag duschar också, och det gör mycket större skillnad än vad alla andra duschkrämer som säger sig var såååå återfuktande gör. Och nej det är inte oljigt och kladdigt (jag är riktigt nojig för läbbiga och kladdiga krämer, och jag skulle inte köpa denna om den var sådär läskig) som man kanske kan tro, det är ungefär som vilken dushkräm som helst. Just nu använder jag Niveas Shower Oil, och den funkar utmärkt. Finns att köpa i mataffrären, HM, Åhlens, Kicks och så vidare. Inte svårt att få tag på alltså och inte dyrt, men gör enorm skillnad för torr hy.

2 comments:

Anonymous said...

Den skummar alltså? Många badoljor som jag har testat skummar inte utan lägger sig som en hinna ovanpå vattnet.

Rouge said...

Japp det gör den! ;) Det är ju ingen badolja, utan en duscholja, så jag antar att det är därför den gör det! =) Jag brukar tappa upp lite vatten, och sedan lägga i duscholjan, och sedan sätta på kranen igen, och då blir det lite mysigt skum i badet! Det blir ju inte så mycket som med badskum, men det skummar en del iaf! =D