Tuesday, October 9, 2007

Enorm skillnad mellan Lee Staffords torrschampoon?!

Jag har testat båda Lee Staffords varianter av torrschampoon, och jag måste säga att det är helt enormt stor skillnad på dem. Ena schampoot är jättebra och riktigt effektivt, medan det andra är riktigt kasst.

Detta är den bra varianten, och det var den jag provade först. Den håller vad den lovar och råder bot på "oily roots", och gör att håret känns betydligt fräschare, och luktar dessutom gott! ;)


Fabulous

Alltså en härlig produkt att ha hemma, och perfekt de tillfällena man bara inte hinner tvätta håret. Man får ju förstå att sådana här produkter inte funkar om håret har hunnit bli ritkigt läbbbigt =P, men då endast hårrötterna har blivit lite lätt olija så funkar en sådan här produkt perfekt som uppfräschare! ;)


Kass

Sedan har vi då den här varianten som också är från Lee Stafford som jag inhandlade sist då det var dags att köpa torrschampoo. Antagligen var det den rosa flaskan som lockade =P, men sedan var jag ju sugen på att ta reda på om den kanske var bättre än deras andra variant som jag redan hade provat. Men jag trodde aldrig det skulle vara sådan enorm skillnad på dem!

Denna produkt var verkligen helt kass, och hade ingen som helst verkan på håret, och det värsta av allt var att den luktade herrparfym. Så det var bara att inhandla den andra varianten igen, så irriterande!

14 comments:

Anonymous said...

Spännande, men vad skiljer dem båda variantern åt? Blev riktigt nyfiken! Är de båda i pulver- eller sprayform?

Rouge said...

Rocketqueen: Båda är av samma typ; man sprayar dem i håret, men det lägger sig som ett pulvet i håret! Hehe, spraypulver kanske man kan säga! ;) Haha, tja det var ju ingen bra beskrivning, men jag vet inte ritkgit hur man ska beskriva det annars! ;)

Anonymous said...

Har den förstnämnda och jag tycker oxå den funkar utmärkt,enda nackdelen är att om man använt lite för mycket..tex två dar på raken så regnar de vitt mjäll från huvudet :P
Doftar underbart!!

Rouge said...

Linda: Japp! Verkligen en riktig räddare de dagar man inte hinner tvätta håret alltså! =D

Hahaha! ;) Ja, man får ta det försktigt med den!

Japp den har verkligen en trevlig och fräsch doft!

Malin said...

Jag har haft den andra, kassa, varianten och den var en smärre katastrof! Håret blev ju ÄNNU äckligare och flottigare, jag kan inte för mitt liv förstå hur det kan kallas torrschampo eller uppfräschare.:S

Hm, undrar om jag inte har nån arg recension på min hemsida om den t o m...

Rouge said...

Malin: Fy vad hemskt! Nä den är verkligen allt annat än en uppfräschare! >_<

Haha, ojdå! Måste kollas in i så fall hehe! ;)

Anonymous said...

usch så störande! sitter hemma hos systra mi nu och ärförklder så in i bänken!! inte det bästa när det springer barn runt en 24h! usch o fy, haha. hoppas du mår bra sötis! vi får ses när jag kommer hem igen, kanske på söndag? nu ska dte hängas gardiner pusss pusss L

Rouge said...

Anonymous: Indeed! Haha, ojdå inte lätt då! ;) Själv försöker jag hålla redan på en viss liten muppig bebispapegoja som håller på och klättrar omkring och är enormt förtjust i mina röda naglar som är målade med Essies fabulösa röda färg "red label"! ;)

Små papegojor gillar ju färglada saker, speciellt att ha som gnagleksaker, men nu duger inte hans vanliga leksaker utan nu ska han bara vara på och norpa på mina naglar istället! ;) Men hey, jag förstår honom, det är ju en snygg färg som blänker och glänser så fint så haha =P

Hihi, ja det är bra med mig, hoppas att du har det jättebra du med sweet! =D

Ja visst det får vi allt göra, saknar dig vettu! Pusspuss!

Anonymous said...

hihi. jasså, köpte du det på åhlens? haha, ja små barn o småpapegojar alltså! ;P

pösss söt /L

Rouge said...

L: Hehe, nope en gammal goding som jag har haft länge, köptes på Blush har jag för mig! Haha, indeed! ;)

pusspuss sötnos! =)

Anonymous said...

Jag tycker tvärtom, hade det du tycker är bra förut, och det funkade okej, men nu har jag köpt det rosa och det är skiitbra! Men vad skiljer dem åt egentligen?

alxndra.blogg.se

Rouge said...

Alexandra: Skönt att den fungerar dör dig, den helrosa gör mitt fetare än vad det var innan jag sprayade i det! >_< Det är ju så individuellt det här med om produkter funkar eller inte =) Vet inte vad det är som skiljer dem åt, för jag har inte kollat ingredienserna osv... =)

Anonymous said...

Råkade stöta på ditt inlägg om torrschampoo och jag måste verkligen säga att jag tkr den "kassa" är så bra! Är du säker på att du gjorde rätt med den? Man ska ju som sagt lätt massera bort överblivet direkt efter sprayningen. Jag brukar dessutom ta ganska mkt... Längre avstånd som gäller kanske?

Anonymous said...

varfor inte:)