Wednesday, September 12, 2007

En Dior - Scuplt Foundation till moi!

När lönen kommer (dvs väldigt snart, moha) så tror jag allt det blir en ny foundation till mig. Har nämligen gått och blivit väldigt förälskad i Diorskin - Sculpt Foundation som jag stötte på häromdagen, vid ett besök på NKs fina sminkavdelning här i Göteborg!

Det knäppa är att jag har kollat in Diors foundations en himla massa gånger förut, men på något sätt lyckats missa Diorskin Sculpt Foundation, mycket konstigt! Tidigare har jag även konstaterat att resten av Diors fondations har varit alldeles för mörka och orangetonade för mig!




Diorskin - Sculpt Foundation

Men denna foundation i nyansen Ivory är alldeles perfekt för moi, och den verkar täcka mycket bra samtidigt som den gör huden väldigt väldigt mjuk, men inte alls glansig (en del fuktgivande foundations kan faktiskt även göra en torris som mig glansig), utan alldeles matt och perfekt!


MAC - Studio Fix - Den ultimata lathetsprodukten?

Frågan är bara om jag orkar använda den, för jag har blivit så jäkla bekväm av mig med min kära MAC - Studio Fix! Men jag är löjligt sugen på att köpa den, men det kanske blir ett jätteonödigt köp haha! =P

8 comments:

Linda said...

Du tror inte att MACs kan bli lite för torr för dig på vintern då?
puss Sweet!

Nadine Segerqvist said...

Diorskin är uuunderbar! :)

Anonymous said...

Jag har också helt missat Diorskin - Sculpt Foundation.

Anonymous said...

Kan du använda Studio fix från MAC? Jag har normal hy och den är kraftigt uttorkande på mig. Blev tokbesviken eftersom jag använt den förr och gillat den. Nu funkar det inte alls...

Har du något superduper trick som du kan dela med dig av för att slippa bli så torr med den som foundation? Vore jätteglad om du delade med dig.

Malin said...

Ska du inte hellre slå till på den där Freeze-peelingen du blev kär i häromsistens då?;)

Rouge said...

Black Velvet: Jo, det kan den säkert tänkas bli! :O Har inte tänkt på det faktiskt, men det har du nog rätt i! ;) pusspuss darling!

Nadine Segerqvist: Åhå, vilken bra andledning att köpa den då hehe! ;)

Fröken Sötsur: Himla konstigt att man kan ha missat den så haha! ;)

Sminkan: Hemligheten är en riktigt bra fruktkräm! =D Har framförallt kört med Dermalogicas Intensive Moisture Balance (vilket ju är en riktigt rejäl fuktkräm för torrisar som moi), och den förhindrar att jag blir torr. Men även Lumenes - Soothing Moisture Cream funkar också att ha under trots att den inte är lika kraftig.

Tror dock att dessa krämer, eller i alla fall Dermalogicas Intensive Moisture Balance skulle vara för kraftig för dig med normal hy, men sedan så ska man aldrig säga aldrig heller! ;)

Det är ju så individuellt med vad som fungerar och inte, och även de saker man tror inte ens passar kan också fungera ibland, haha skumt det!

Sedan så kan det också bli torrt och kakigt om man råkar applicera för mycket, så det gäller att bygga på försiktigt, för annars kan det bli lite torrt och kakigt på mig...Kan ju vara lätt att överdosera när man står halvsovandes framför spegeln på morgonen hehe!

Men ser man till att fixa en lagom mängd så blir det alldeles perfekt! =D

Main: Hehe du menar freezefuktkrämen, hehe oui ja den är jag bra sugen på också! Det finns verkligen alldeles för mycket trevligheter att dreggla över för oss sminknördar! ;)

Men jag tror den får vänta eftersom jag har en fungerade och bra fuktkräm nu, men jag kan tänka mig att freezekrämen kan komma väl till pass sen när det blir kallare, så då kanske det blir ett inköp minsann! =D Är mer i behov av en flytande foundation just nu! ;)

Malin said...

Nej, jag tänkte ju på Freeze-peelingen!:P

Rouge said...

Malin: Haha, oki ;)